Tom Ka Gai
Någon som har recept på Tom Ka Gai, thailändsk soppa med kyckling, lime och kokosmjölk? Har gjort en "fusk"-variant ett tag nu som jag hittat på själv, men det blir aldrig riktigt bra… Nån som testat själv och hittat ett bra recept?
Hungriga hälsningar
//Pernilla
Oj, jag har faktiskt bara gjort efter färdig mix på påse :) (Fast den var ruskigt god - det var länge sen jag testade så jag kanske minns fel)
Hoppas nån har ett bra recept!
Hej!
Fuskar själv, hur gör du?
Jag kokar kycklingbuljong med kycklingkött, citrongräs och chili och värmer sedan upp med kokosmjölk efter smak. Blir ganska likt det jag ätit i Thailand. Tror inte att den är särskilt mycket mer avancerad än så.
Hittar den faktiskt inte i någon av mina 4 + en med blandade asiatiska recept) thai-kokböcker den kanske inte är "fin" nog!
Ja, rackarns också det ska ju vara ingefära och salladslök i också! Hög tid att göra den igen hur kunde jag glömma? *Skäms*! 

#21 har kört på färdiggrillad kyckling utan skinn, purjolök och paprika i en soppa bestående av hönsbuljong, kokosmjölk, mycket lime samt grön currypasta. Har blivit gott men liksom inte… ända frammme.
#3 Ser spännande ut!
#4 Du tänkte på en variant bara, eller hur?!