Matlust iFokus

Matlust

Etikettersopporsåser
Läst 1120 ggr
Pernilla
0

Tom Ka Gai

Någon som har recept på Tom Ka Gai, thailändsk soppa med kyckling, lime och kokosmjölk? Har gjort en "fusk"-variant ett tag nu som jag hittat på själv, men det blir aldrig riktigt bra… Nån som testat själv och hittat ett bra recept?

Hungriga hälsningar

//Pernilla

Anne
0

Oj, jag har faktiskt bara gjort efter färdig mix på påse :) (Fast den var ruskigt god - det var länge sen jag testade så jag kanske minns fel)

Hoppas nån har ett bra recept!

MaMaMade
0

Hej!

Fuskar själv, hur gör du?

Jag kokar kycklingbuljong med kycklingkött, citrongräs och chili och värmer sedan upp med kokosmjölk efter smak. Blir ganska likt det jag ätit i Thailand. Tror inte att den är särskilt mycket mer avancerad än så.

Hittar den faktiskt inte i någon av mina 4 + en med blandade asiatiska recept) thai-kokböcker den kanske inte är "fin" nog!

MarieK
0

Den här soppan från ICA.se har jag provat och den blev uppskattad…

MaMaMade
0

Ja, rackarns också det ska ju vara ingefära och salladslök i också! Hög tid att göra den igen hur kunde jag glömma? *Skäms*! Flört

Pernilla
0

#21 har kört på färdiggrillad kyckling utan skinn, purjolök och paprika i en soppa bestående av hönsbuljong, kokosmjölk, mycket lime samt grön currypasta. Har blivit gott men liksom inte… ända frammme.

#3 Ser spännande ut!

MarieK
0

#4 Du tänkte på en variant bara, eller hur?! Flört