Matlust iFokus

Matlust

Etiketterrådtips
Läst 3457 ggr
Christina
0

Färska bladkryddor

Diskuterar på trädgårdssajten vilka kryddor som man som odlare ser som självklara i en kryddträdgård. Vad säger ni gourmeter här på Matlust? Vad använder ni helst/mest av kryddgrönt?

Anne
0

Det jag odlar själv är mynta, rosmarin, salvia, timjan och dragon. Med blandade framgångar, förvisso. Men de är alla relativt enkla, tycker jag, och ger rätt stor utdelning. Basilika är jag urusel på att odla, den blir oftast trist och smaklös. Köper hellre. Koriander funderar jag på att ge mig på till nästa år Glad

Karmatarerskanise
0

Rosmarin, timjan, dragon och citronmeliss.

Christina
0

Tack för trevliga förslag.

Pernilla
0

Mynta - gärna flera olika sorter, oregano och salvia. Precis som Anne har jag svårt att få till det med basilika - kanske borde jag titta in på Trädgård för att få tips om vad man ska göra.

Lorita
0

Ska man bara odla en krydda så är det timjan, den är vacker också Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Illan
0

Timjan. Allt jag lagar blir godare av timjan och vitlök. Så jag har två- tre sorters timjan i landet, en dragon, gräslök, två sorters rosmarin, en salvia, slätbladig och krusig persilja. Dillen självdör oftast rätt fort tyvärr. Mejram och oregano. Det hade jag i landet sommaren 2006 och jag älskar att gå där och bara dra med fingarna och känna dofterna.