Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 911 ggr
holtz
0

Russin

Russinfreak, ja, då har ni mig. Nu är det så att som russinfreak blir det lite smått tråkigt att äta russin som dom är, dag ut och dag in. Så, kan man göra något med russin? Laga, baka, steka? Ja, vad vet ja? Inget..Vad vet ni? =)

Illan
0

man kan ha dem med i quinoakoket tillsammans med hackade aprikoser.

[Asta]
0

Jag tycker det är väldigt gott att ha russin i bröd. Framförallt om det är ett grahams eller rågbröd. Passar väldigt bra ihop med de smakerna. Man skall bara komma ihåg att lägga russinen i blöt en stund innan man stoppar ner dem i degen.

holtz
0

hmm, vad är quinoakoket för något?

ah just det ja, i börd visste ja ju :P de har ja ju ätit många ggr :P

Illan
0

#3 Jo när man kokar quinoa så slänger man ner lite russin och hackade torkade aprikoser och låter det koka med. Jättegott med lite sötsyrlig touch till tex kyckling.

precis
0

Mulligatawney soup!
finns som pulverpåse på Knorr, men det är egentligen vanlig redd kycklingsoppa m purjo/morot/persilja som man har i mängder med russin, curry och fintärnat äpple. (gärna flera olika sorters russin o stark curry)

Se gärna Seinfeld-avsnittet med Soup-Nazi :) hehe det är denna soppa som de vallfärdar för att stå i kö o köpa…

MarieK
0

Russin i smält choklad blir till gott godis när det stelnat. Annars  passar det ju bra i fil/yoghurt tillsammans med nötter och gryn. I Wok kan man också ha russin eller som smaksättare i en råkostsallad. Men bäst gör sig russinen i glöggen, gärna min alldelse egengjorda! ;-)

Salmiak
0

Russin tyckte jag var "onda" tills jag blev serverad holländsk äppelpaj med äppelbitar rullade i kanel och socker, en massa olika nötter samt russin (vita i detta fallet) som fått svälla i vatten i en timme..

nu vill jag ha russin i allt.. Men jag låter det svälla först..