Matrelaterade julklappar?
Vad fick ni - eller gav? - för matrelaterade julklappar?
Jag fick ett par kokböcker - Choklad, Mer av det goda av Jan Hedh, och The Gourmet Cookbook. (Det senare är en riktig tegelsten med 1000 recept..)
Fick också en Marghreteskål i mörkrött, en chokladfondue med tillhörande choklad, nya ugnsvantar, kaffebönor av olika slag (maken fick en espressokvarn!), Velveeta från min underbara kompis som varit i USA precis, och rosenmarmelad i en "Secret Santa". Och en kakburk av maken. Maken fick en flexibel Wüsthof-kniv också, very very nice.
Gav bort en hemgjord kokbok med det bästa ur bloggen 2005 till släkten. :)
Citruspress och snapsglas…

Eftersom vi reste bort skippades nästan alla julklappar. Till vän utomlands blev det dock lite NK:s jul-te och 70% drick-choklad pulver från Chokladfabriken.
Men man kanske kan räkna läppglansen jag köpte till mig själv, som smakade karamellpudding, jordgubbstårta och citronfromage??:)
I nyårspresent så blir det lite fin choklad i vacker förpackning dock…

Åh vilka fina koppar, Adam alltså! Sådana man minns hemifrån gamla släktingar:)
Jag fick lite hemgjord marmelad på gula tomater. Och så gav jag bort en kokbok, samt ett stort fruktfat med annorlunda frukter som salak, tamarillo, äppelbanan med mera. Självklart fanns det choklad från Pralinhuset också.
Mvh // Johan

Jag fick en potatissticka med ställ och handtag av min fru.

Vi fick en rolig julklapp från en vän i Finland.
Ett nödpaket om Finskt kaffe, finsk senap, salmiakpastiller, salmiaksprit, ett kvarts kilo fazermint, en aura-ost.
En riktigt fyndig idé tycker jag!

Idag fick jag en försenad julklapp från vän i belgien. En söt tekopp med fat, lite smått godis och ett otroligt väldoftande te som heter "Jul från Alsace" - trevligt:)

Tja, det var jag som fick de trevliga Johanklapparna ovan *ler belåtet med hela ansiktet*. Fick också fina temuggar samt ekologisk rättvisemärkt choklad från min arbetsplats. Två stoooora uppläggningsfat från Mateus blev det också, från mammsen och pappsen… Dem ska jag vara rädd om och använda mig av när det vankas trettioårsbjudning i februari nästa år (hua, det är ju snart!)
Åh, grattis Pernilla, Mateusfat är helt underbara. *har två* :)