Uppesittarkväll
Vad brukar ni göra kvällen före julafton?
Vi brukar försöka hinna klart allt tills dess så vi kan mysa framför teven med glögg, pepparkakor, godis och lite frukt.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Man stökar runt och det sista som görs här är att griljera julskinkan så att man kan få en skinksmörgås och få slå sig ner i soffan och ta det lugnt.
Johan
Medarbetare på matlust

Jag brukar fixa det sista med julmaten, klappar, mm som kan behöva fixas, sedan tar jag det bara lugnt.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Äter mackor med senap och skinka på.
Brukar fixa paketen och skriva verser hi hi. Roligaste jag vet!
Men i år ska jag jobba in i det sista, och ska åka o julhandla med kärbon den 23/12, så tills dess måste jag vara färdig med paketen, han får inte se dem *L*.
Så det blir nog att griljera skinka (hmmm aldrig gjort det själv förut), kanske fixa revbensspjäll och grönkål och sillsallad… Tror nog vi nyper oss nån cider eller några glas vin och tjuvsmakar julgotterna också…
Kvällen den 23/12 slås de sista paketen in, julskinkan griljeras och en å annan chokladpralin brukar slinka ner med pepparkakor och julmust =) När skinkan är klar blir det skinksmörgåsar.
Med vänliga hälsningar
Chess
Oftast försöker jag tokstäda men brukar sällan orka med allt. Griljerar julskinkan och klär eventuell gran gör jag också.Halvslött tittande på TVs uppesittarkväll kan det också bli,med en veteknäckemacka med skinka på.Jag känner inte att jag måste göra en massa,för det blir jul i alla fall
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora