Havets helg
Denna helgen har vi ätit stekt makrill med stuvad bladspenat. På kvällen blev det vinkokta blåmusslor som sedan gratinerades och i dag blir det heta räkor i mango.
Jag är så lycklig över att bo i Göteborg med tillgång till all denna färska skatt från havet.
/Maria
Blir inte ett dugg avis! (ljuger så näsan växer)
/Maria
Jag kanske får ta en semesterdag till Göteborg och handla lite? Det är ju inte så förskräckligt långt. När jag bodde i Jämtland var jag till Norge lite titt som tätt och handlade direkt från båtarna. Och det är så gott! Går inte att jämföra med varorna från affären.
Jag har en vänninna från Norrland som mer eller mindre höll på att "äta ihjäl" sig på skaldjur och fisk när hon flyttade till Göteborg.
Det är en sådan lyx att ha detta så nära inpå, ibland så tänker man inte på det eftersom det är vardag här.
/Maria
Man blir lätt lite hemmablind, man har det för nära sig. Så är det nog med allt..

Ja vem vill inte bo på västkusten. när min dotter flytar hemifrån då har jag stora planer på o flytta dit.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Det är inte för inte det kallas "Bästkusten".
/Maria
Åja! Minns när jag hängde med kompisarna för många år sedan och åkte ut med båten och ryckte strömming i Stockholms skärgård. Så det finns allt färsk fisk även här.
Fast utbudet är nog bra mycket större i Göteborg än Stockholm.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Blev grymt sugen nu när jag satt och bläddrade i gamla inlägg på makrill och stuvad spenat det blir nog morgondagens middag tror jag.
Hälsningar
Louise
Allt utom makrill och ål går hem hos mig.Allra mest hummer ,färska räkor och blåmusslor!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

När jag tänker på västkusten då går minnena tillbaka till barndomen och när vi låg på bryggorna ute på Särö och fiskade tångkrabbor, det är gott men slår inte kräftor (hur sugen blev jag inte på det nu då) 
Hälsningar
Louise

Mmmm. Blir nog kräftsoppa till nyår. 
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
#12 har du något bra recept? Gärna med vitt vin i.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora