Apelsin/fänkålsallad
Jag läste häromdagen ett recept på sallad på fänkål apelsiner kikärter och så var det grantäpple med.
Tänkte jag skulle göra den till jul och nu hittar jag den inte på nätet så klart. Är det nån som vet?
Kommer du ihåg vart du läste detta recept?
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Hittade denna på nätet. Innehåller dock inga kikärter, men det kan du väl bara lägga till isåfall.
Fänkålssallad med apelsin
Det här behövs till 6 portioner: 1 stor fänkål (300 gram), 3 apelsiner 1 granatäpple 2 matskedar olja, 1 matsked pressad citron, salt, peppar och persilja
Gör så här:
1. Dela fänkålen mitt itu och skär bort den grova mittstocken. Strimla fänkålen fint.
2. Skala apelsinerna med en kniv så att allt det vita försvinner. Skär i skivor. Varva fänkål och apelsinskivor.
3. Dela granatäpplet och ta ur de röda kärnorna (se till att de beska hinnorna inte följer med).
4. Strö kärnorna över salladen och ringla över olja och citronsaft. Krydda med salt och peppar, och strö över persiljeblad

Petar upp det här trevliga receptet nu när det är apelsintider. 
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång