Matlust iFokus

Matlust

Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 3089 ggr
marwes
2007-01-05 16:32
0

Bröllopsmat

Jag har en vän som gifter sig i sommar och på något sätt blev jag ansvarig för maten. De skall i alla fall ha helstekt gris som de ska catera (tack och lov för det!). Så frågan är vad vi ska servera till det. Förslag, både på förrätt, något som passar till grisen (!) vegetariskt alternativ och efterätter mottages tacksamt. Det kommer gå av stapeln i juli och helst skulle jag vilja slippa stå i köket så mycket just när det händer, vill ju se bröllopet Skrattande

[Asta]
2007-01-05 16:56
0

Det finns ett recept på en urgod potatissallad, i "Annas mat". Den är enkel att göra till många, man kan göra den innan och den behöver inte värmas. Och är som sagt, väldigt god. Borde väl passa till grisen.

Anne
2007-01-11 13:15
0

Ett antal sallader, med pasta, potatis eller couscous skulle jag köra på. Allt kan förberedas dagen innan. Små pajer kanske till förrätt? Går också bra att göra dagen innan. Jag bakade små ostkex till brudskålen - det var också en stor hit. (Ja, jag gjorde maten till mitt eget bröllop.)

Efterrätt - antingen kör du på färdiga tårtor (typ frysta almondy är en höjdare på sommaren, med massor av färska jordgubbar till) eller så gör du portionsdesserter i glas typ små pannacottas med någon god topping.

Pling
2007-01-12 17:27
0

En annan variant på potatissallad. Potatis, röd lök, svarta oliver, kapris (eller vad man gillar) Rör ihop gräddfil med dipmix, till exempel tortilla. Gott till kött.

Nettan
2007-01-12 19:11
0

Jag gjorde också maten till mitt eget bröllop. Men vårat var hemligt så allt skedde i smyg. Vi bjöd på dop och gifte oss samtidigt.

Jag bjöd på olika pajer, köttfärs, broccoli och cocktailtomater, ost och skinka.
Sedan var det hembakat bröd och sallad i mängder till.

Pajer är så bra att man kan ställa in i ugnen på värmning medans man är i kyrkan då slipper man väntetiden senare.