Billiga maträtter
Hej hej.
Jag skulle vilja ha lite tips på riktigt billiga maträtter. Jag är en fattig student så matbudgeten är inte den bästa. Det blir mycket pasta och det är så tråkigt i längden.
Ge mig tips på billiga maträtter och billiga livsmedel!

Pasta med hemlagad pastasås som kan varieras rejält både med innehållet och kryddningen.
Pannkaka eller plättar
Hemlagad långpannepizza
Grytor av alla de slag
Ris är billigt tillbehör, potatis kan också finnas billigt emellanåt.
Baka bröd själv istället för att köpa, det kan man spara många slantar per år på.
Gör storkok och frys in i portionsförpackningar, det sparar du både tid och pengar på.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lägger in lite olika länkar till recept på billiga rätter som finns här på matlust.
Soppa är både gott och billigt
Köttfärs kan man variera näst intill i det oändliga
Passa på att köpa högrev när det är billigt och gör gryta på som du fryser in och tar fram.
Rotfrukter är ju billigt nu passa på och köp sedan kan du göra gratänger och även frysa in dessa.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Du har fått jättebra tips tycker jag.
Ett annat är att koka torkade bönor själv. Dessa lägger man i blöt över natten och kokar dagen efter.
Mina egna favoriter är kikärtor, kidneybönor och svarta bönor. De går alldeles utmärkt att frysa i mindre portioner. Dessa kan man ha som fyllnad i olika grytor, chili, sallader med mera. Gott, nyttigt och BILLIGT. (Det går inte att jämföra i smak med bönor på burk, de är så mycket godare)
/Maria
Ägg ät ägg, gärna med någon köttrest + något fett på morgonen så är du pigg hela förmiddagen och håller dig mätt länge!

Tomatsoppa är gott och billigt.
Köp:
Krossade tomater
Tomatpuré
vitlök
kryddor
buljongtärningar
gul lök
----
Hacka och stek löken i olja tills den blir lite mjuk. Pressa i vitlöken.