Nyttigt men gott??
Hej!
Jag är knappast ensam om att vara sötsugen lite för ofta vid fel tidpunkter. Fruktsallad är gott men tråkigt i längden.
Någon som har förslag på några bra recept som stillar sötsuget men inte sätter sig på hullet :P!
Tack på förhand!
//Madde
Grejen är väl att bli av med sötsuget…
Jag har t.ex. fastat några gånger. Sötsuget är oerhört ett par dagar - sedan känns det som om man kan vara utan jämt.
Så håll ut - så löser det sig!
(Inte svaret du ville ha va…?) 

Russin! de e ju såå gott =)
oh.. istället för chips eller popcorn eller godis på helgerna älskar jag att äta gurk och morots stavar.. och såna där vita träd.. blomkål tror jag att det heter.. och om man vill ha det lite lyxigare så kan man ju ha lite dipp till :)
annars är nötter såå gott.. speciellt cashewnötter :D
#3 Kan bara instämma :)
mvh Martin
haha .. visst är det gott :D
Ett annat tips för att stilla sötsuget, det tycker jag är att dela upp frukter i småbitar. Äpplen och päron… de varar lite längre om man delar upp dem i bitar, och kan ätas som "godis". Likaså som mmk sade så är ju grönsaksgodis aldrig fel. Inte så sött och vet inte riktigt om det stillar ett sötsug, men det funkar oftast för mig i alla fall. Väljer man dessutom någon variant på dipp som inte består av det fetaste man hittar i mejerihyllan kan det bli ganska ok faktiskt.
Nötter är väl inte guds bästa barn, men jäkligt gott och stillar absolut lika bra som en påse blandat godis om man är sötsugen. Finns olika nötblandningar som funkar, men även lösvikt för den som vill blanda själv.
mvh Martin

Vi gjorde en kul grej i helgen faktiskt. Köpte honungsyougurt och mixade den med frysta hallon och blåbär (och en klick honung). Ställde det i frysen och fick en god och nyttig glass!
Bästa - och jobbigaste - sättet att bli av med sötsuget är att inte äta socker på ett tag. Skitjobbigt första veckan men sen ger det sig.
Jag blir som mest sugen direkt efter maten. Så i veckorna när suget blir för stort så tar jag en bit mörk choklad till kaffet efter maten och se - det lättar!
Smoothie!