Matlust iFokus

Matlust

Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 1000 ggr
CBA
2005-12-20 09:49
0

Nyårsmat

Nu är det inte långt kvar till nyårsafton (usch vad fort åren går)!

Jag är lite nyfiken på vad alla ni läckergomar tänker hitta på för gott att äta då Räcka ut tungan *slurp*

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Kiara
2005-12-20 10:15
0

Varmrökt Regnbågs filé med sås, potatis och mycket grönsaker. Det blir vitt vin till maten. Tösen får nog kyckling då hon inte äter fiskKyss

Vi har ett rökeri inte så långt bort med underbara laxar.

Pelle
2005-12-20 10:35
0

Kompisgänget brukar göra så att vi delar upp matlagningen, och jag tror att jag åker på efterrätt i år, och då blir det nog två kulor chokladmousse (vit resp mörk m hallon i) i en chokladform och till detta en halloncoulis.

Annars vill jag ha hummer och champagne.

CBA
2005-12-20 11:22
0

Jag har lite fantasitorka känner jag.

Det brukar alltid bli den traditionella oxfilén i olika varianter, men det skulle vara kul att göra nått helt annat för en gångs skull….även om oxfilé är väldigt gott.

Jag får väl plocka fram alla receptkorten och leta efter nått gott…

Mvh CBA

Kaj
2005-12-20 13:38
0

Vi är ett gäng på ca 10-15 personer som brukar köra nyårsmiddagar tillsammans. Ett tag hade vi ett tema att vi kopierade Nobelmiddagen. Då gjorde vi så att ett år skötte grabbarna allt och nästa år skötte flickorna allt.

I år har jag hört (flickorna arrangerar) att det blir en avancerad tre-rätters. Antar att det blir hummer, någon fin bit oxfilé eller så samt en kalloribomb till efterrätt. Till detta lär det bli champagne som välkomstdrink (och vid 12-slaget), nåt fint vitt vin till förrätten och ett rött till varmrätten. Till efterrätten vet jag inte men det brukar bli så bra så.

CBA
2005-12-20 21:08
0

Vad roligt det låter att samlas ett sånt stort gäng och laga mat tillsammans Glad

Vi brukar fira bara vi i familjen, dvs maken barnen och jag. Då gör vi det mysigt och dukar med finporslinet och finglasen, servetter, stearinljus och vit linneduk.

Mvh CBA

Henrik Olsson
2005-12-20 22:56
0

Här blir det troligen någon form av toast Skagen till förrätt, potatisgratäng med oxfilé till huvudrätt och rejält med kalorier till dessert :-)

swe_palle
2005-12-22 09:03
0

Brukar ha hummer med en sallad och brytbröd till, men i år får det bli något nytt, dock gillar jag skaldjur så jag kommer nog att hålla mig på den kanten, fritterade räkor kanske…