Ny kaffebryggare!
Nä, inte julklapp - men mellandagsrea-fynd. El-Giganten reade en vit Moccamaster för halva priset. Perfekt, eftersom jag råkade slänga min gamla kaffekanna i golvet, och det blev ungefär tretusen småbitar…
Någon annan som fyndat i rean?
Fyndat och fyndat, men en ny stavmixer blev det i alla fall. Tror inte det var något jättereapris, men det är ju ett klart underskattat verktyg/redskap som jag inte riktigt insett förrän på senare tid att det kan användas till en hel del saker.
Tyvärr jobbade jag mycket under rean och kom inte ut - hade ju tänkt mig en smörgåsgrill. Men jaja, det är ju "snart" lön igen så får väl ta och köpa en sådan då istället. :o)
mvh Martin
Smörgåsgrill är riktigt härligt att ha! Eller ja, vi har en "vanlig" kontaktgrill, OBH Nordicas, som man kan grilla allt möjligt i och inte bara mackor. Det är lite mer användbart tycker jag. Inte minst för att man kan grilla baguette, mmm…
Stavmixer är helt oumbärligt tycker jag. Så himla smidigt!
Skall ta mig en titt på den där grillen. Låter ju som ett klart alternativ!
Edit: Är det någon av dessa grillar du menar?
mvh Martin
Exakt! Jag har nog den som bara heter Quickgrill. Den är kanon - och lätt att göra ren. Det blir nästan inget att ta bort om man grillar mackor - värre om man grillar en biff, men även det är lätt att ta hand om. (Så den med löstagbara plattor känns rätt överflödig.)
#4 Tack för tipset!
mvh Martin
Kan bara hålla med Anne där - vi har också en sådan grill. Väldigt bra att ha.