Matlust iFokus

Matlust

Etikettköksutrustning
Läst 831 ggr
Anne
0

Ny kaffebryggare!

Nä, inte julklapp - men mellandagsrea-fynd. El-Giganten reade en vit Moccamaster för halva priset. Perfekt, eftersom jag råkade slänga min gamla kaffekanna i golvet, och det blev ungefär tretusen småbitar…

Någon annan som fyndat i rean?

Martin
0

Fyndat och fyndat, men en ny stavmixer blev det i alla fall. Tror inte det var något jättereapris, men det är ju ett klart underskattat verktyg/redskap som jag inte riktigt insett förrän på senare tid att det kan användas till en hel del saker.

Tyvärr jobbade jag mycket under rean och kom inte ut - hade ju tänkt mig en smörgåsgrill. Men jaja, det är ju "snart" lön igen så får väl ta och köpa en sådan då istället. :o)

mvh Martin

Anne
0

Smörgåsgrill är riktigt härligt att ha! Eller ja, vi har en "vanlig" kontaktgrill, OBH Nordicas, som man kan grilla allt möjligt i och inte bara mackor. Det är lite mer användbart tycker jag. Inte minst för att man kan grilla baguette, mmm…

Stavmixer är helt oumbärligt tycker jag. Så himla smidigt!

Martin
0

Skall ta mig en titt på den där grillen. Låter ju som ett klart alternativ!

Edit: Är det någon av dessa grillar du menar?

mvh Martin

Anne
0

Exakt! Jag har nog den som bara heter Quickgrill. Den är kanon - och lätt att göra ren. Det blir nästan inget att ta bort om man grillar mackor - värre om man grillar en biff, men även det är lätt att ta hand om. (Så den med löstagbara plattor känns rätt överflödig.)

Martin
0

#4 Tack för tipset!

mvh Martin

[Asta]
0

Kan bara hålla med Anne där - vi har också en sådan grill. Väldigt bra att ha.