Matlust iFokus

Matlust

Etiketterdryckerövrigt
Läst 3279 ggr
jensmodeer
0

Goda nyttiga smoothies

Hej alla och gott nytt år på er!

Efter mycket om och men har jag äntligen kommit igång med träning på allvar.

Min undran är nu. Resept på nyttiga, hälsosamma, snabba, goda, roliga, varierande, smoothies.

Det står helt still i min lilla hjärna på goda och anorlunda smakkombinationer.

Ge mig alla tip och massor med länkar till detta och annan hälsosamma och energirika mellanmål.

Pia
0

Här hittar du några recept, smaskiga smoothies…

Själv brukar jag använda mig av vaniljyoghurt och blanda i diverse frukter och bär, till exempel banan, hallon, blåbär, kiwi, ananas, melon och så vidare. På sommaren finns ju än mer härliga färska frukter att ha i också. Toppar av med psylliumfrön (bra för magen) och solrosfrön - mums!

[Asta]
0

#1 - brukar också använda mig av vaniljyoghurt och blanda i frukt.

jensmodeer
0

Tack för de goda tipsen.

Har börjat exprimentera lite med smaker och innehåll.

Skulle gärna få lite fler tips angående smoothies utan banan. Har aldrig lärt mig gilla den smaken.

[Asta]
0

Några sökningar

Tasteline
Skånemejerier
ica

Funkar länkarna bör du hitta lite där.
Själv kör jag oftast med blåbär. Finns också fryst mango som är suverän att använda. Frysta bär är ganska gott överhuvudtaget - blir kallt och smarrigt.

Anne
0

Jag tycker att det är lite klurigt att göra goda smoothies utan mjölkprodukter, däremot. Fast gott när man lyckas Glad

[Asta]
0

Anne - samma här, har nästan alltid yoghurt eller mjölk i.

Amiechan
0

När jag gör smoothies utan mjölkprodukter brukar jag ha i äggula, det ger en väldigt len och smidig smak Glad

Jag delar ägget så jag bara har äggulan i handen och sen sticker jag hål på äggsäcken så att gulan rinner ur. På det sättet behöver jag inte ha med hinnan i smoothien Glad

Pia
0

Färskpressad apelsinjuice är perfekt att ersätta mjölkprodukterna med!