Matlust iFokus

Matlust

Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 3414 ggr
idalotta
0

Halloweenmiddag, tips?

Jag ska ha en halloweenmiddag.

Behöver lite tips.

Har funderat på nåt kött till huvudrätt med honungsglacerad pumpa & potatis i ugn, såg nåt recept på det.

Sen till efterrätt antingen en pumpatårta (typ prinsess, fast som en pumpa) eller någon mousse med någon roliga chokladdeko som spindelnät eller så.

någon som har några ideer? skulle vilja ha en förrätt också Glad

Ida

Medarbetare på Florist

Loucar
0

Det enda jag kan komma på just nu som jag gjorde till min dotter och som du kanske kan använda till efterätt är halloweenplättar.

Du gör vanlig pannkaksmet och sedan delar du upp den i 2 skålar i den ena häller du outspädd apelsinjuice och den andra kakao. Sedan vispgrädde till.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Loucar
0

Fick faktiskt en idé om förrätt du kan skaffa små minipumpor och sen använda dessa som sopptallrikar och servera pumpasoppa.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

[Asta]
0

Vi gjorde på någon sådan middag svart spagetti med tomatssås, som presenterades som kokta spindelben med levrat blod. Fast det låter som att du vill ha lite finare mat och inte så "läskig" sådan.

idalotta
0

precis, det är ju en "vuxenmiddag" men skulle vilja ha lite halloween känsla..

Ida

Medarbetare på Florist

[Asta]
0

Vår var också en vuxenmiddag.Glad Vi hade faceoff-pajer till förrätt. Portionspajer som vi hade gjort ansikten på med hjälp av grönsaker. Sedan hade pastan då. Dessert har jag faktiskt glömt vad det var.