Matlust iFokus

Matlust

Etiketternötviltgris
Läst 883 ggr
marwes
0

Vad laga?

Jag har en date om ett tag och jag lovade att laga mat och han har bett att jag ska bjuda på kött (bra när man får så specifika önskningar Glad. Så nu vill jag ha förslag på något som imponerar men inte är för svårt, är inte så van att laga "kött".

Anne
0

Kött, sådär i största allmänhet? En enkel klassiker är en fin biff, lagom stekt (fråga hur välstekt han vill ha sitt kött), och en potatisgratäng och sallad. Enkelt. Och väldigt, väldigt gott. Glad

Pheobe
0

Hasselbackspotatis, bearnaisesås och stekt fläskfilé är superlätt. Behöver du närmare förklaring så säg till. Hjälper gärna.

Pling
0

Inbakad fläskfilé, hasselbackspotatis med gorgonzolasås och en god sallad till!

Pernilla
0

Hum eller med ugnsrostade rotsaker och getostcrème slurp, kanske vore något till kvällen!

Rickard007
0

Hemmagjord klyftpotatis med lämplig köttbit och sås. Givetvis med lite nyttiga grönsaker till.

jensmodeer
0

Lammrostbiff eller lammytterfilé.

Snabbt och enkelt att tillaga. Till det rosmarin rostade rotfrukter oliv och chevresky för att gott till det lite extra potatisgratäng eller potatisfondant (smörkokt potatis).

Finns bra färdiga gratänger i kyldisken numera. Piffa bara till med vitlök, örter, salt och peppar.

Rickard007
0

#5, Oj vad gott det låter.

Edit: Var visst jag som skrivit det Glad