Matlust iFokus

Matlust

Etiketterförrättersmårättertillbehör
Läst 9788 ggr
[Crazyonthis]
0

Röror till bakad potatis

Är det någon som har recept på goda röror att använda till bakad potatis? Vi fundera på att göra det någon helg framöver, men behöver tips på röror. När jag jobbade på café för massor med år sedan gjorde vi en slags skagenröra, men utan krabbor och grejer, var liksom en falsk skagen, som var jättegod, men jag kommer inte ihåg exakt vad som var i den.

Karmatarerskanise
0

Jag brukar göra räkor i cremé fraiche. I har jag en massa dill, salt, vitlökspulver, lite majonäs.

Ibland gör jag en röra på cremé fraiche, hackade ägg, kalles kaviar, gul hackad lök. (tror jag glömmer något)

[Jennniie]
0

Jag älskar bakadpotatis med curry och kycklingröra, men har tyvärr inget recept på det. Då vi sällan äter det hemma o när jag väl äter det, blir det ute nånstans Glad

Men jobbade också på ett cafe där vi gjorde egna röror, men vi hade bitar i den, räkor o krabba med mera. Även skinkröra hade vi alla va smaskens Glad

Abstinens
0

Röd stenbitsrom och cremé fraiche är gott

Sen har jag recept någonstans på en matjesillsröra, en laxröra och en med kräftstjärtar i. Ska rota i köket efter den lilla lappen.

Liss
0

Sist fixa jag med creme fraiche, en tesked majonäs och stenbitsrom (svart) sen hade jag även i några räkor. Super gott!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

jn84
0

Jag brukar köra en röra på räkor, creme fraiche, chili, avokado, äpplen och rödlök.

Brukar nog ha crabfish i också.. Taskigt minne

Pling
0

Tärnad rökt skinka, pepparrotsvisp, creme fraiche salt och peppar!

LinaK
0

Creme fraiche, rödlök, tomater, strimlad skinka och riven ost är super gott. För osten smälter ju lite när man har i röran i potatisen. Det blir sådär mumsigt!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Karmatarerskanise
0

Jag äter inte bakad potatis sm man "ska" Glad Jag skalar den och skär den i bitar och lägger röran brevid. Gillar inte att äta potatisen i skalet med röran på. Hemma.

Äter jag på grafitti går det bra Glad

jn84
0

Jag brukar inte få nog av bara innehållet utan brukar äta skalet med. Med smör och salt

DesK
0

Mosad äkta fetaost, finhackad rödlök, finhackade soltorkade tomater, finhackade goda oliver, hemgjord majonnäs, creme fraiche och svartpeppar, är en trevlig vegetarisk variant.

/Désirée

Loucar
0

Creme fraiche blandat med finstrimlad purjo och finhackad röd paprika. Toppas med knaperstekta bacontärningar/strimlor.

Creme fraiche, strimlad rökt lax, hackad rödlök och lite färskriven pepparot.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Tisdag
0

Tonfiskröra är min favorit

Blanda en burk tonfisk, creme fraiche, lite majonäs, hackad rödlök, salt, svartpeppar och lite, lite tomatpuré.

Loucar
0

Låter gott med tonfisk #12

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång