Matlust iFokus

Matlust

Etikettutanför-ämnet
Läst 1249 ggr
Ida
2006-12-17 19:57
0

Julklappstips

Nu är det bara en vecka kvar till jul och det börjar bli dags att köpa julklappar om man inte redan gjort det redan?

Vad har ni för julklappstips till matintresserade?

Själv tycker jag att det är trevligt att ge bort finare choklad, något nymalt kaffe eller någon udda tésort, kanske tillsammans med fina koppar och fat.

På Rådmansgatan (minns inte riktigt vilket nummer, men nära T-bana Rådmansgatan) finns en söt butik med massor av goda julklappar. Bra priser också, och en hel uppsjö med tryfflar etc att välja bland. Mums!

Martin
2006-12-18 00:50
0

Det blir tesorter till en vän, en toastmaskin eller vad man nu kallar det till mig själv. :o)

mvh Martin

Terrierlina
2006-12-18 18:18
0

Åh jag vet vilken butik det är! Den är superbra! De har en massa rättvisemärkta saker oxå!

MaMaMade
2006-12-21 18:53
0

17 också! Nu kom jag på vad jag skulle ha önskat mig av syrran!

Den häxan tänker behålla fatet hon köpte till mig på loppis…jag suktade som 17 efter det men höll på mig…till slut gick hon o köpte det efter att ha uttalat hur skönt det var att veta att en klapp var fixad…trodde jag ja!!! Igår ringde hon för att surra lite o berättade att hon nog skulle behålla det för det matchar hennes nya temuggar så bra… :(

Jag vill ha en mandolin…har inget som skivar potatisen till gratängen riktigt perfekt. Antingen blir skivorna för tjocka el för tunna.

Choklad går hem i alla väder så det håller jag med om. Te är svårare om man inte vet vad personer gillar/ogillar. Som teoman är jag jättepetig med vad för sorts muggar jag dricker ur. De flesta blir kalla för fort, min favorit är faktiskt en hemslöjdad mugg…ful som bara den men håller tempen på téet perfekt! En bra tekanna däremot…själv skulle jag vilja ha en sådan där japansk i järn…om inte så bra så är de jättefina bara att se på!

Jag skulle bli jätteglad om jag fick ngn spännande vinäger/basamvinäger lyxig olja el ovanliga spännande kryddor…bor ju på bondvischan i Norrland så jag har svårt att få tag på sådant.

altavista
2006-12-21 19:05
0

smaksatt kaffe fr Verner & Verner

men man kan själv göra om man t ex blandar in choklad i kaffe, eller rostad finmald nötter/mandel.

men de har även kaffe med whiskysmak.

jag har köpt till sonen min en muggvärmare till USB-uttag på datorn Skrattande 99 kr

Anne
2006-12-21 19:38
0

Jag har fått några matrelaterade julklappar redan! En hemgjord whiskymarmelad av kompisen, och en korg med salami, parmesan, hallontryffel och körsbärsmarmelad från brorsan och hans flickvän. Och ett jul-te från en "secret santa". *jätteglad*

Real
2006-12-21 20:13
0

#4 hahaha, de var det värsta jag har hört! De skulle passa min pojkvän precis;) usb muggvärmare.. jo men visst=)

MaMaMade
2006-12-23 16:21
0

Uhhh, du…jag kan ta hand om den där korgen! ;)

Pia
2006-12-23 18:13
0

Och jag fick ett chokladfondueset häromdagen, nu finns det inga ursäkter längre…:)

clivia
2006-12-29 15:36
0

jag fick en hel hög italienska delikatesser från mina småsyskon, bl.a. kakaopasta. Spännande! Gudskelov fanns ett receptförslag på paketet…