Matlust iFokus

Matlust

Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 6314 ggr
Loucar
0

Herrmiddag?

Vi har massor med inlägg om tjejmiddagar det får en ju och fundera lite på vad ni män äter på era herrmiddagar?

Blir det pizza och öl eller nåt roligare. Som tjej är man ju av naturen nyfiken och vill veta så berätta gärna för oss.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Loucar
0

Kom att tänka på en annan sak angående ovanstående rubrik.

Varför heter det tjejmiddag o inte dammiddag beror det på att en del kvinnor är fixerade vid sin ålder o vill vara ständigt unga?

Det andra är varför det heter herrmiddag och inte pojkmiddag beror det på att män tycker det låter moget och anser sig vuxna när de får gå på sådana?

Som sagt bara en reflektion över vad man kallar middagarna.

Hälsningar

Louise

Anders 50
0

Jag har hittills i livet inte bjudit in till eller deltagit i någon ren herrmiddag. Tror inte det är så vanligt förekommande med herrmiddagar som med tjejmiddagar.

På våra "träffar" brukar det bli lite lättare saker som smörgåstårta (en 15 portioners till 5 man är lagom) eller grillat och naturligtvis öl. Aldrig vin, Tungan ute enda vinet i så fall skulle vara bränn-vin.

Kaffe och tårta hör till också.   Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Loucar
0

Wow hungriga killar Flört

Hälsningar

Louise

hus-musen
0

Nu är jag tjej, men de pojkmiddagar jag har varit på brukar vara grillat och öl, pizza och öl eller det som deras mamma ställer fram och öl. (jag är då 21 har inte sån stor koll på hur äldre gör sina middagar)

Tjejmiddag har jag aldrig varit på, om man inte räknar onyttighetsfesterna jag o min kompis brukar haGlad

Qui dormit, non peccat

Loucar
0

Jag bor ju i en universitetstad det kanske är vanligare med herrmiddagar därGlad

Hälsningar

Louise

DesK
0

Loucar (#5) Japp det är min erfarenhet också  Glad

Jag tror det var vanligare förr med både herrmiddagar och dammiddagar. Min sambo har tidigare då och då haft herrmiddagar.Bland annat har de ätit tacos, tapas, grillat, mat hemkörd från restaurant, Kalte Platte Tungan ute mm. De har alltid druckit öl till av olika slag och ibland brännvin.

/Désirée

[Asta]
0

Min man brukar gå på "vinprovning" - de kör med trerättersmiddagar som de turas om att laga, plus dricker vin.

Loucar
0

#6 Dammiddag har jag inte hört talas om tidigare, bara tjejmiddag.

#7 Det låter trevligt vi kanske skulle testa det ihop med vinsajten men i mixed versionGlad

Hälsningar

Louise