Salsa
Jag zappade på teven häromdagen och kom in i något sorts matprogram, där man jämförde karibisk hämtmat med att göra det hemma (tid, smak, kostnad). Jag kom in precis på slutet, så jag såg inte hela men fick för mig att det var något i stil med att man gjorde besök hos vanligt folk som hade för dåliga matvanor, och att en kock visade vad man kan göra hemma, och att man då jämförde det med hämtmat (som var ett sämre alternativ).
Tänkte inte så mycket på det då men såg att man gjorde en salsa som såg god ut. Nu hittar jag inte vad det var för program eller ens vilken kanal det gick på. Har sökt lite överallt, och hittat en del salsarecept, och även om de flesta i grunden är ungefär samma så skiljer det sig en del.
Hur många här gör sin egen salsa? Stark eller mer åt det söta håller? Hur gör ni den - skulle vara intressant att ta del av era recept.
mvh Martin
Åh, jag klickade in i precis samma program, och ungefär samtidigt misstänker jag. Det var Ainsley Harriott som var kocken så en googling ger att programmet heter "Snabbare än Snabbmat" och är en BBC-produktion som sänds på SVT2. "Take on the Take-Away" är originaltiteln - här är hemsidan med recept 
Strålande Anne - tack!
mvh Martin
Jag såg också det programmet 

Här får du ett förslag från mig.
Ananassalsa
½ färsk ananas
3 salladslökar
1 röd paprika
1 chilifrukt
1 matsked olivolja
1 matsked vinäger
svartpeppar
salt
Skala och ta bort mittstocken, finhacka sedan ananasen. Skölj och finhacka salladslöken. Kärna ur paprikan och chilin som sedan finhackas. Blanda olja, vinäger, salt och peppar. Blanda ihop allt och häll över oljeblandningen låt stå nån timme i kylen. Gott till kyckling, kassler med mera.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång