Kvällstips
Jag har dom senaste dagarna varit så otroligt sugen på något gott att äta på kvällen (egentligen hela dagen). Har visserligen godis hemma men jag vill inte äta det mera.
Men något som kan jag göra som är gott och tar typ 2 minuter att göra. Det skall tuggas men ändå vara mjukt och lite sött fast inte för sött. Suck vet inte vad jag vill ha, bara att jag vill ha något att äta på.
Har ätit mackor i flera dagar för dom är goda.
2 minuter var inte länge det inte haha.
En del har jag men det tar kanske 20 minuter. Jag har lite snacks med köttfärs men det kanske blir för stabbigt?
Med köttfärs? Jag har gammal köttfärssås på spisen men inget jag är sugen på. 
Nachos hade annars varit gott.
Om du blandar cirka 300- 400 gram köttfärs (beroende på hur stark du vill ha den) med en påse texmex-kryddor. Köp en platta med smördeg, dela den i 2 långa delar. Lägg färsen på halvorna och rulla ihop som en korv. Pensla slutsnutten så att paketet limmar ihop sig och pensla sen hela paketet. In i ugnen i cirka 20 minuter. Skär sen i munsbitar sallad, dressing eller inget alls till. Superdupergott!
Ja det låter gott. Ska få med svärmor till butiken bara så kan hon handla lite.
Det är jättegott! Kan äta hur mycket som helst av det.
Så därför gör jag det inte så ofta haha.
Kanske för att man måste grädda dom?
*6 Nu hänger jag inte med riktigt känner jag?
Smördegen och köttfärsen. Skall dom inte gräddas innan man äter dom?
Jo, jag skrev att det skulle in i ugnen cirka 20 minuter.

Jag brukar göra guacamole på mitt eget lilla vis ungarna älskar o doppa både nachos, vanliga chips o grönsaker i detta.
5 deciliter gräddfil
2 vitlöksklyftor
2 avocado
salt och svartpeppar
lite citronjuice
Mixa allt utom gräddfilen, rör sedan ner det i gräddfilen och låt stå någon timme.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Ingen av oss har smakat på avocado. 

Då är detta ett bra sätt och vänja sig
Hälsningar
Louise
Dom lär vara bra också för något som jag inte komemr på just nu. 

#13 Avocado är nyttigt för både ut och insidan, rik på enkelomättat fett, antioxidanter och e-vitamin. Bra för hjärt-kärlsystem, ögon och prostata.
Hälsningar
Louise
Avokado i munsbitar, gräddfil eller creme fraishe, svart rom och räkor, oj oj säger jag bara.

Japp, nu såg du ju att det var nyttigt och okej oxå skruttis
bara att goffa.
Hälsningar
Louise
*asg*

Här kommer lite fler tips
Milkshakes
Smothies
kex/ost
skivor av parmesanost/skivat päron
Ädelost på pepparkakor
Hälsningar
Louise
Ädelost utan pepparkakor tjocka skivor, många
det räcker långt det! haha
Gubben säger att jag är en gottegris och när det gäller ost stämmer det verkligen. 

Prova parmesanskivor med skivade päron det är gudomligt gott sen kan man synda mer med päron och brieost och till det ett glas vin 
Hälsningar
Louise
Och jag som skulle sova nu blev ju hungrig haha. Håller med om att det är gott.
Linda in mozarella i parmaskinka, lägg sockerärtor i liten ungsform och sedan på med knyttena (lite smör och salt på sockerärtorna) sen in i ugnen, MUMS så gott!
Egentligen en förrätt men äsch. Dock är det nog inte speciellt nyttigt!
Det lät gott tänk vad mycket smått och gott det finns.
Vad ni kan. Jag är en sån tråkig människa att jag inte vågar testa något nytt. Men ni har hur mycket bra tips som helst. 
Jag tycker det är spännande med ny mat. Gubben har vant sig haha. Jag brukar säga att detta är första gången jag lagar detta och är det inte gott så blir det den sista. Ibland funkar det och ibland, tja, vi har ju hundar som är konstant hungriga.