Krusbär
Nån som har bra idéer och recept vad man kan göra av krusbär. Blir mest kräm och paj har jag inte hittat nåt bra recept på ännu i alla fall.
Kom gärna med udda och tokiga idéer, sånt gillar jag.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Vad gott med krusbär! Har en liten, liten buske. Blir kanske med lite tur 5-6 bär i år

Oj jag har turen att ha en mamma med många buskar och i år är de stora som aldrig förr, måste jag säga.
Hälsningar
Louise
Tror jag ska låna din mamma några dagar, ha ha

Haha du får komma förbi så kan vi plundra tillsammans när hon är på semester eller nåt.
Hälsningar
Louise
Ja! Det gör vi!
*pinnar iväg och tankar bilen*
Jag kommer testa receptet ur förra Allt om mat, krusbär & rabarbersylt nu i helgen, jag har inte så mycket syltsocker så jag gör nog en liten sats alla krusbär är ju inte mogna ännu så jag kan ju göra mera sedan då fler mognar. Jag kommer att plocka spärrkrusbär (=worchesterbär) och hinnomäki krusbär+ victoriarabarber.

Oops nu blev det avancerat hur ser dessa ut Åsa S.
Hälsningar
Louise
Spärrkrusbär eller Worchesterbär som de ofta heter då man köper plantorna har ganska små röda krusbär och jättemycket taggar, hinnomäki krusbären är gröna eller röda, de hör till de vanligaste plantorna i handeln idag för de är mjöldaggsresistenta, jag har den röda varianten och i år är de superfina, men jag måste plocka dem snart fåglarna brukar länsa busken ifall man är för långsam med att skörda.
Krusbärskompott med kanel fick jag smaka hos en kompis, jättegott med vaniljglass. Har tyvärr inte recept.
Med vänliga hälsningar
Chess

Krusbärssylt är så gott.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Japp krusbärssylt är gott jag provsmakade min krusbär/rabarbersylt igår då jag gjorde en squashkaka.
Och min sylt blev finare än Allt om mats för min sylt blev vackert röd, Allt om mat hade nog använt gröna krusbär + rabarber för den såg ganska färglös ut på bilden.
Man kan göra jättegod gelé på krusbär.