Matlust iFokus

Matlust

Etiketterkonserveratinlagtsyltmarmelad
Läst 2398 ggr
Solaika
0

Hjälp! Fläder!

Hjälp hjälp! Tog ut mina fläderblommor ur frysen idag för att koka saft.. Åkte bort en timme för att handla lite.. och nu när jag kommer hem.. så är blommorna alldeles bruna! Ska dom bli så? Kan man använda dem ändå? Hjälp!

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Norum]
0

Tror inte det gör något att dom blir missfärgade i frysen.. smaken bör ju vara den samma ändå.

Solaika
0

De var vita när jag tog dem ur frysen ju och blev bruna när de tinade. Men ska jag försöka göra saft på dem ändå?

Does it become a walk?

/Ida

[Norum]
0

Så länge dom inte är typ mögliga eller svampiga skulle i vart fall jag prova.. Är det "bara" en missfärgnoing tror jag inte dte gör nåt.

Solaika
0

Näe, mögel eller nåt sånt kan jag inte se. Men va märkligt att de blev bruna lixom..

Does it become a walk?

/Ida

[Norum]
0

Kan vara frostskador.. blommor är ju trots allt levande.

Solaika
0

Ja, det har du rätt i.. Jag kastar blommorna nu faktiskt.. det känns inte fräscht alls.. så hoppas jag på mer blommor nästa år för busken har vuxit kopiöst. Tack för svar iaf :)

Does it become a walk?

/Ida

[Norum]
0

Då kommer du säkert att få hur många blommor som helst ska du se.. :)

Solaika
0

Hoppas det, och då ska jag koka saften direkt och inte lägga blommorna i frysen :P

Does it become a walk?

/Ida

[Norum]
0

Jag vet att jag har frusit blommorna och det var inga fel på dom sen. Men jag tror inte de blev bruna heller men.. törs inte säga för det är några år sen nu.

Solaika
0

Nu är det som det är. Bättre lycka nästa gång lixom :) Tack för all hjälp :)

Does it become a walk?

/Ida