Fredagsmys!
Idag blir det räkmackor:
Skalade räkor (valfri mängd)
Lätt majonäs
Ägg
Dill
Citronsaft
Smörjer först mackan med lite majonäs, sedan lägger jag på räkor och skivat ägg på ett fint sätt. På det lägger jag en klick majonäs. Sedan på med dill och lite citronsaft.
Mums en fredagsafton!

Säkert jättegott om man gillar sånt!
Själv så nöjer jag mig med lite chips. 
Jag gjorde en hel gryta full med biffar, vilka även är tänkta att räcka till julmiddagen. brynta bönor med tomater, syltlök och en trattkantarellsås ramar in vår fredag tillsammans med en Chianti Classico från firma Fonterutoli (Castell di Fonterutoli) 1999
mvh
Bertil
Vi hade oxå fredagsmys med grillad marinerad kyckling och potatisklyftor i ugn och en yoghurtsås.
Observera att jag grillade ute bara iklädd vanliga innekläder och jag frös inte. Snacka om att det är varmt i december. För några år sedan var det bara någon grad varmare på midsommar!
I vilket fall som helst var det gott med grillat!
Tom
#3 Jag har en bekant som har till tradition att grilla ute varje år - på lillejulafton! Kul!
min moster hade varit ut och plockat kantareller för några dagar sedan i Hälsingland. De brukar vara borta i oktober för det mesta. Vintern är knas i år.
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/

En räkmacka och en kall pilsner ej fel ju
gottegris där 
Då skiljer jag mej ur mängden. Urk! sorry.

Mums!
Håller med i allt utom valfri mängd räkor. Ju fler, ju bättre (nåja, någonstans går det nog en gräns).
Får se om det kan bli någon räkmacka i dagarna.
mvh Martin