Konstiga matkombinationer?
Läste på ett annat forum om tokiga smakkombinationer - bland annat blodpudding med remouladsås! Jag äter nog inget jättekonstigt själv (det var rätt nyligen jag upptäckte storheten med ost och marmelad..) men däremot gillar min kompis långfil med korvbitar i. Det låter riktigt ruskigt, tycker jag. :) Nån annan som gillar "konstiga" kombinationer?
Smörgås med ost och ättiksgurka är jättegott!
Sambon gillar macka med köttbullar och kalles kaviar

Jag är ytterst lättroad när det gäller mat och har inga problem att blanda vadsomhelst med vadsomhelst. Har nämnt flundretårta, kaffe med kaviarkant, rabarbergädda etc. Nu senast blandade jag ihop kaffepulver och ströbröd som jag först blötlade och sen stekte upp i stekpanna. Inge vidare, men man tager vad man haver.
nja… kanske inte så mycket underligheter i matväg, men jag kan dricka O'boy till nästan vad som helst (utom raggmunkar och pankakor, det passar inte) O'boy och pizza är en väldigt bra kombination (speciellt kebabpizza)
Jag hade en vän som resonerade som "Gott isär, gott ihop". Ligger nåt i det.. :)
Om man gillar skumma kombinationer kan man prova buffén på Morakke i Värtahamnen (Position Stockholm). Dom kan bland korvstroganof, köttbullar med mos, fiskgryta, och tre andra rätter som verkligen inte passar ihop.
Mvh // Johan
Johan, en sån vän har jag också haft. Det mest minnesvärda var nog "bavocado-dip". Tänk guacamole med banan. NEJ, det var inte alls gott.
Cartman - det där låter riktigt, riktigt ruskigt :)
En släkting hävdar med en dåres envishet att digestive med leverpastej på är gott. Vi andra bara skakar på huvudet åt eländet.
Däremot är rostat bröd med curryhonung, skivad banan och jordnötter jättegott! Det åt jag gärna till helgfrukost när jag var tonåring.

En kompis till mig äter snabbmakaroner med socker på och korv med bröd med chokladsås på.
Själv äter jag sirap på mycket, t.ex havregrynsgröt, potatismos, sojakorv, pannkakor, mackor, glass mm. Jättegott.

kanske inte så konstiga kombinationer, men lite udda kanske :o)
Fralla med jordnötter i.
Mjukbröd med gröna oliver på.
Mjukbrödskiva på ett knäckebröd.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Tycker om naturelle omelette med makrill i tomatsås, skivad banan och curry samt lite chili på.
Jag gör ostmackor med marmelad och på det häller jag chiliblandningen som man får på kinarestaurang :)

Något väldigt konstigt som jag åt sist jag åt blodbröd som var för ett bra tag sen var med ketchup på.. Smakade faktiskt inte så illa.. Haha
Klasskamrat har ketchup på ALLT! Och ketchup är det vidrigaste jag vet, och henne har man kysst. Man mår ju dåligt när man tänker på det, haha 
På tal om ketchup hade jag och en vän stått för maten till nyår för några år sedan. Kycklingfilé i ugnen, med en fyllning av hackad skinka & pepparrots-creme-bonjour, till detta en god sås som kycklingen låg när den var i ugnen.
"Kan jag få ketchup…" var det en tjej som sade.
Först nekade vi, men efter att flera intygat att hon verkligen äter ketchup till allt så gick vi med på det med tillägget att ketchupflaskan inte fick stå på bordet :o)
En fd arbetskamrat åt frallor med rökt medwurst och apelsinmarmelad.
Och på TV-huset i Malmö har jag fått rhode-islandsås till stekta vårrullar och ris….
mvh Martin
Min pojkvän är holländare. Och på fullt allvar äter man vitt bröd, med massvis med smör och chokladströssel.. till frukost.
Dock bröt han ner ostälskaren i mig så jag gör faktiskt pannkakor med ostskivor (Gouda såklart), och ljus sirap..
stek pannkakor, helt vanliga.. när du vänt pannkakan, slänger du på 4-5 ostskivor (ta tills du skäms) som smälter medan pannkakan gräddas klart på undersidan.. sen ringlar du ljus sirap över(eller lönnsirap om man känner för det, jag äger inte det så jag använder gammal herderlig sirap som blev över från knäckkoket). Rulla ihop och njut. Sältan från osten + sötma från sirap= mmmm

En fd klasskompis åt vaniljglass med rostad lök! 
Själv älskar jag tacos med tillbehör som banan och jordnötter 

vanilglass med isbergssallad eller pommesfrites!

en kompis till mej äter senap till pannkakorna…Urk!

njaeh vet inte fall jag äter så konstigt;D…
Älskar rostat bröd,jordgubbssylt och ost på
Ketchup på ris*mums*min favvo när jag var yngre:D
Glass med pommes har jag hört om innan , men med sallad ;) hehe låter väldigt skumt :)

vänta bara tills du provat=p isbergssallad är bäst.. märkte det när jag var yngre och det ofta fanns rester av sallad kvar när glassen kom fram på bordet….
när jag va mindre brukade jag käka rostbröd med ett lager hallonsylt sen med ost på det o toppat med kaviar.. det va faktiskt gott då iallafall :D

Rostat bröd, smör, stekt ägg, bacon och jordgubbsylt är en riktig höjdare
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Jag tycker väldigt mycket om strömming med ketchup till. Många tycker att det är en konstig kombination. Men det anser inte jag. Finns ju inlagd strömming i tomat. Vad är det konstiga? Jättegott!
Pommes frites och sån där glass amn får på McDonalds är gott.
En gång åt vi uppstekt ris och stekt korv, fast det var inte gott >.<
//Elin
Ris med lingon och blåbärssylt, huhu vad gott!!
Spaghetti med bearnaisesås har fått många att rynka på näsan men det är visst inte så ovanligt …
Makaroner med socker på åt min brors exflickvän. Vågade aldrig smaka.