Matlust iFokus

Matlust

Etikettköksutrustning
Läst 808 ggr
Illan
0

Bästa cappuccinomaskinen

för ca 2000:- , vilken är det? Vill ha en som:

• gör gott kaffe
  • skummar mjölk
  • har vattentank
  • maler bönorna

Tacksam för alla tips!

[Asta]
0

Jag är också inne på kaffemaskinköpartankar. Ja, man är allt svag för trenderna, bara att erkänna.

Netonnet har en helautomatisk för 1990. Skall jag vara riktigt ärlig så tror jag inte en kaffemaskin som även skall mala bönorna är så där jättebra om den kostar så lite som 2000 kr. Jag har hållit på att kolla runt en hel del under en period nu. Men visst testa kan man, och smaken är ju delad som baken som man säger.

AktieTrader
0

På kaffenördsajten Riktigtkaffe.se kan man läsa mycket om kaffemaskiner. Jag har fått för mig att man kan få en Gaggia under 2000kr. Men läs mer där.

Jag missade att du ville ha en som maler med. Tyvärr tror jag inte dina krav går att få ihop till det priset.

Anne
0

En Gaggia kan man få runt 2000:- ja, och den uppfyller alla krav utom inbyggd kvarn. Tyvärr - en bra kvarn kostar ett par tusenlappar. (Jag har Gaggias minsta kvarn, som kostar runt 900:- och den är acceptabel men fortfarande inte briljant.) En helautomatisk med kvarn - som är bra - kostar tyvärr rätt mycket mer.

Illan
0

Tack snälla vänner… jag var på netonnet häromsistens och där fanns en C3 med kvarn under 2000:- Men frågan är då hur kvaliteten är. Vi har haft en C3 tidigare som vi varit nöjda med. Tror jag får vänta då och se när vi får råd med en lite dyrare variant.

Illan
0

Sen läste jag att man ska ha en kvarn som krossar och inte skär med knivar. VAR får man reda på den informationen???

Det är en C3 Coffee Center Toscana jag tittat på. Skär eller krossar den bönorna tro?

[Asta]
0

Det är samma som jag länkade till i mitt inlägg.

Sedan kan jag inte låta bli att fundera på att om bara en bra kvarn som duger till espresso, som Anne skriver, kostar uppemot tvåtusen så borde det således inte kunna vara en så bra kvarn i en så här billig maskin. Men det beror såklart alltid på vilka krav man har.

Men jag skulle kontakta dem via deras hemsida om jag undrade. Det finns ju både servicecenter och kontaktadresser. Det är ju bara att maila och fråga.

Anne
0

Illan - det brukar stå om det är malverk, eller knivar. Knivar har nackdelen att de skär kaffet ganska ojämnt, och för bra espresso krävs att alla korn blir lika stora. Dessutom måste det vara väldigt fint - knivar måste då arbeta väldigt länge, och blir varma, och då bränns kaffebönorna lite. Det här beror ju på hur nördig man är, förstås :)

rumpino
0

inte svar på din fråga .. men när du väl finner en kan du jämföra på denna sajt. det verkar vara lite billigare än i sverige. den vi har kostar 20-25% mindre här.

(har ingen erfarenhet av sidan själv, dock jämför priser här)