Matlust iFokus

Matlust

Etikettrestauranger-kaf-er
Läst 1476 ggr
Pia
0

Herman's Sthlm/Gamla stan

Idag har jag ätit en helt suveränt god lunch på Herman's Hermitage i Gamla Sta'n. Tyvärr inte alltid det är så där gott, men ibland så är det verkligen en lyckad blandning av ingredienser och kryddor, för att inte tala om det nybakade, sega morotsbrödet…. Jag tog auberginerullar med kikärter, råris, tzatsiki och så en sallad som var helt fantastiskt god, inte vet jag vad de blandat i den men den var så väldigt enkel med vitkål, morötter och rödkål - rödkålen smakade gudomligt…

Min kompis tog bakad potatis med keso och avokadoröra. Låter inte ett dugg upphetsande, men det var det! Obestämbar kryddning som smakade så helt rätt och såååå gott!! Rejäla portioner av vegetarisk mat, med goda råvaror och spännande kryddning för 65 kr/lunch - det tycker jag är väl värda pengar. Fast man kanske skall undvika värsta lunchrusningen, då blir det ofta svårt att hitta bord och ens höra vad man tänker i den lilla lokalen….

Herman's på Fjällgatan är också väl värd ett besök, där har de vegetarisk buffé varje dag. Alltid fräscht salladsbord, men varmrätterna är kanske inte alltid så spännande, ibland lyckas de jättebra ibland mindre bra… Men besviken blir man aldrig tycker jag:)

Pernilla
0

Mm! Har inte varit där, det ska testas!