Tonfiskröra
Det var verkligen längesen jag skrev någonting här på sajten, men tro mig - jag tittar runt här varje dag!
Och Skruttis - du gör ett utmärkt jobb som sajtväd!
Nåval, jag tänkte tipsa om ett väldigt enkel tonfiskröra som kanske vissa redan vet.
Kan vara gott i tunnbrödsrullar till utflykten eller i smörgåstårtan till kalaset! Eller varför inte till en fika?
Ta en skål, och lägg i :
två burkar blöttonfisk (i små bitar)
1 deciliter lättmajonäs
1 deciliter gräddfil
lite hackad purjolök
några droppar citron
och blanda!
MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Jag brukar ta lika delar tomat o saltgurka,beroende på hur mycket man ska göra samt några burkar tonfisk cirka 2-3 stycken blanda ihop med ett par matskedar majonäs. Ställ kallt en stund.
Jättegott!
Vi brukar ibland steka rostbröd i lite smör så det blir frasigt o sen lägga röran på.

#1, Tack för tipset
Ska handla hem tonfisk idag så vi ska testa några olika tonfiskröror 
MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.
Tack så mycket, Kisemisen!
Det behövdes just nu för jag känner att jag inte är så aktiv som jag skulle vilja just nu. Men det blir bättre snart.
Det är gott med tonfisk! Jag köpte tonfiskfilé en gång och skulle ha till middag. Det blev inte bra, kan jag säga. 
Vet inte om jag gjorde fel eller om det ska smaka så. Den blev otroligt torr och konstig.
#4 Tonfisk ska bara stekas kort tid. Det ska gärna vara rött/rosa innuti.
Jag kanske stekte den för mycket då, jag vet inte.