Vegetarisk vecka
Jag tänkte ta och utmana mig själv och äta vegetariskt i en vecka (helt köttfri, alltså inte fisk heller) tycker att en vecka är en rimlig tid, för en köttälskare som jag
. Men jag skulle vilja ha lite tips på vegetarisk mat, för det är ett av målen med min vecka, att lära mig att laga nåt nytt och få inspiration 
Jag vill inte ha recept/tips på mat med qorn eller annat som är meningen ska smaka som kött och inte heller med tofu, eftersom jag inte gillar det, gärna inte heller grytor med tomatbas.
Jag är tacksam för alla tips 
Pizza tycker jag är bra. Allt kött är överflödigt där.
Wok är annat bra exempel. Bara att utseluta köttet.
Pasta och köttfärssås utan köttfärs, det vill säga gör sås på krossade tomater och krydda gott.

Jag ser verkligen inte quorn eller sojaprodukter som att det är "meningen att de skall smaka kött", snarare liknar man väl det i konsistens och smak vid till exempel kyckling eller dylikt när man skall beskriva det för någon som aldrig provat. Inte att det är meningen att det skall immitera kött.
Kolla under rubriken Grötn från trädgård/skog, där finns säkert goda vegetariska recept, där om så önskas eventuellt soja eller quornprodukter kan uteslutas.
#2 ok, kanske var fel av uttrycka mig så, jag har typ bara smakat quorn som färs till tacos. Den största anledningen till att jag inte vill ha recept med quorn och dylikt är att det är dyrt, bönor och linser är billigt.

Kika gärna under grönt från trädgård/skog. Där kan du hitta recept på grillad kronärtskocka och olika zucchinirecept, bland annat.

Varför inte vegetarisk ärtsoppa och veganska pannkakor en dag? Köp färdig vegetarisk ärtsoppa eller koka själv.. Här kommer recept.
Veganska pannkakor
1,5 deciliter sojamjöl, 4 deciliter vetemjöl, 7,5 deciliter soja-/havremjölk, lite salt och lite sirap efter egen smak. Vispa ihop allt och låt stå cirka 30 minuter. Grädda.
Jättegott! 

Nåt som är mumma är dubbelpanerad rotselleri
skär cirka 1 centimeter tjocka skivor av rotselleri och förväll dem och panera dem som schnitzel med mjöl, ägg och ströbröd och stek dem du kommer bli glatt överraskad. 

Hur går det, Johanna?
#7 För tillfället är det tenta, samt att jag var hemhemma i helgen ( = få massa mat med sig hem) så än har det inte blivit så mycket av det, men jag har ju fått lite idéer i alla fall 

#8 Vad bra! Vi ser fram emot rapporteringen!

#0 Tveksamt om dessa är några egentliga tips, men vegetariska är dom i alla fall. Lyxen är om du har knäcke "from the shelf". Då är det bara att ösa på med grillkrydda, tabasco, ketchup och helst dijon. Jag förespråkar några stänk soja. Men försiktigt, annars rinner det ned till grannen. Saknas knäcke så gör jag samma sak men med mjöl (tar cirka 1 minut i arbetstid). När lyx uteblir så tar jag till vad som finns. Exempelvis så hade jag en tortilla, fil och musli. Så jag blandade ihop musli och fil till en "sturdy"=mycket muslismet med vilken jag fyllde tortillan. För smaksättning normalt givetvis grillrydda och tabasco, dijon gray alltid lyx at will. Vid vissa tillfällen har jag blandat ihop grillkrydda med vatten till en soppa. Fast, om du frågar mig, så är grillkrydda rakt av ett mycket bättre alternativ.
Huvudingredienser: (Fil), (Musli), (Tortilla), (Knäckebröd), Mjöl, Tabasco, Grillkrydda, (Ketchup), (Senap), Dijonsenap.
Har tillverkat Flundretårta bestående av flundror, chokladbotten och champinjonstuvning med bra respons. Rabarbergädda, det vill säga grillad gädda med rabarber och lök instuffade. Ärligt talat smakade den för djävligt, gör inte detta.

Hehe, fina gourmettips Cartman