Matlust iFokus

Matlust

Etiketteromsajtenifokus
Läst 1578 ggr
[Norum]
0

Fel på datan

Vi hade åska här i går.. Så nu har gubbens dator lagt av fullständigt och min kommer och går.. :-(

Det har blivit nåt fel på nätverkskortet så ibland tar jag mig inte ut på nätet. Jag ska lämna in den på måndag men fram till dess kommer jag att vara här på iFokus de gånger datan fungerar. Det kan ta ett tag mellan besöken men då vet ni ju varför.  :-)

AnneN
0

Hoppas att det är något enkelt fel

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Norum]
0

Nätverkskortet kommer och går.. Kan försvinna mitt i en mening. :-(

andreas0
0

#0, Lämnar ni in datorn så kan ni vara utan i flera veckor om ni har otur. Ett hyffsat nätverkskort kostar bara ca 100 kronor, så det kanske ni tycker är värt istället för att behöva lämna ifrån sig datorn ett tag? Har ni inte garanti på datorn så är det defintivit billigare att köpa ett nytt.

Ovanstående gäller förstås bara om ni själva klarar av att sätta in ett nytt nätverkskort i datorn, det är ju inte säkert att ni har den kunskapen. Men det är inte särskilt svårt att sätta in ett nytt nätverkskort i datorn, det är i princip bara att öppna datorlådan, trycka in nätverkskortet på rätt plats, skruva fast en skruv så det sitter som det ska, och sedan stänga datorlådan igen.

Bara ett tips.

[Norum]
0

*3 Är det inte krångligare?

Jag fick formatera om datan i morse… Flera prigram fungerade inte. Kunde inte öppna explorer och e-posten men msn fungerade! Förvånad 

Så jag börjar tro att det inte är nätverkskortet eller om det är en mix av flera saker. Uppkopplingen kan släckas ner mitt i en mening.. Nåt är ju galet…

ANNIA
0

Skruttis jag hade besök av åskan för två år (tror jag det var) sen och det var mer än nätverkskortet. Nu kommer jag inte ihåg riktigt men för min del så tror jag att jag inte kom ut på nätet överhuvudtaget.

Nätverkskortet är ju sista anhalten för åskan så det var tvunget bytas. Sen slogs även den port på modemet som sladden från datorn sitter i ut så fick byta till en annan port. Om jag kommer ihåg rätt så måste man även ändra nån inställning då så att uppkoppling går via nya/rätt port.

Men det blev inte att funka riktigt riktigt i alla fall. Så bytte ut alla telefonjack. Funka inte felfritt i alla fall.

Visa sig att den telefon som verkade ha klarat sig från smällen ställde till det sista problemet att uppkopplingen rätt var det var la av. Så när jag bytt ut den telefonen sen så funka allt igen.

Så det bästa är om ni kan få nån att komma hem till er och byta nätverkskortet och ev flytta och ändra inställningen på modemet.

[Norum]
0

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra snart..  Men jag formaterade i morse och nu verkar det fungera i alla fall. Tänkte jag skulle stänga datorn och se vad som händer när man startar om den.
Om jag törs.. Håller på att bli fullständigt knas på detta.:-(

ANNIA
0

Jag vet inte heller exakt vad du ska göra. Men en sak du kan göra, dra ur alla telefoner både vanliga och bärbara (laddare) och se om det gör nån skillnad på din uppkoppling.

Och står nog inte på innan jag drar ur min dator för börjar bli oväder här.

AnneN
0

Skruttis har nu via MSN bett mig gå in och tala om att det tyvärr inte längre fungerar att gu ut på internet eller kolla mejlen (men msn funkar) och att hon därför inte kommer att kunna kika in här föräns datorn är lagad!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!