Crabfish
Vad kan man egentligen göra med crabfish/seasticks?
Jag har bara två recept som jag känner till, västkustrulle (som jag är för lat för att skriva av receptet på, samt att jag aldrig gjort den själv) och en jättegod röra:
Crabfishröra
1 deciliter grädde
1 deciliter majonäs (går alldeles utmärkt med lättmajonäs)
1 tesked söt senap
1 paket crabfish (cirka 200 gram)
1 kokt ägg
dill
Vispa grädden lätt. Hacka ägg och crabfish. Blanda ihop allt. Lätt och gott (fast kanske inte så nyttigt) kan användas på smörgåsar (min favorit är med crabfishröra och köttbullar på, och en kopp varm chokladmjölk till det
Nån annan som har ett bra recept med crabfish?
Jag tycker det är gott att steka crabsticks och krydda dem med citronpeppar. De kan man ha till sallad.
Jag brukar göra en enkel risotto, vanligt ris (al dente), gröna ärtor, lite majskorn, lite vitt vin, en liten röd chili (finhackad utan fröna). Och variera mellan tonfisk och crabsticks och räkor. Nån gång ibland tar jag en halv burk krossad tomat, när jag inte har ärtor, majs i frysen.
Jag tjongar i dem i wokröror av olika slag eller i sås till fisk eller i röror till bakad potatis eller i sallader.
Fungerar crabfish som skaldjur eller som fisk? Det vill säga blir den seg eller inte om den kokas?
Jag vägrar överhuvudtaget att äta det. Äter inte ihoppressade fiskrester och äter inte ihoppressade köttrester. Skall jag ha fisk eller kött vill jag i alla fall ha riktiga bitar. När sushibaren här började göra sushis med crabstick så slutade jag faktiskt handla där. Kanske därför den fick lägga ner sen?
För mig är alltså svaret på din fråga om vad man gör med crabsticks att man skall låta bli att köpa dem.

Crabfish är ju fisk som är smaksatt, fungerar som fisk i matlagningen om den nu kommer så långt. Jag tycker det är jättegott i såsen till fisken men pojkarna i familjen brukar hinna "smaka" på den så det är slut när det är dags att hamna i såsen och tänk jag tycker dom är så gulliga så jag kan inte säga till utan smakar lite till. Så hos oss är crabfish småtugg i väntan på att fisken ska bli klar
Riktigt så enkelt är det inte. Att det bara är smaksatt fisk alltså. Det innehåller en del fisk och en del annat. Den här sorten som jag hittade på nätet innehåller till exempel 36 % fisk. Mest består de alltså av annat som har smaksatts med fisk- och krabbsmak. Jag har svårt för sånt. Men den som vill äter så klart så mycket crabsticks de vill.
*Varumärke : Fisherman Seafood
*Innehåll : Alaska Pollak 36 %, vatten, stärkelse, äggvita, salt, risvin, krabbextrakt och -arom, socker, färgämnen (E120, E160).

Men varför äta krabbsticks som ej innehåller krabba det mesta är blå vitling som är smak satt med krabbessens jag före drar riktigt krabbkött ju till exempel köp riktiga krabbklor och gör röran med ju
Säger en som jobbar med kontrollerad halländsk krabba ju 
#8 För att man är en stackars student som inte har råd med krabba 
#5 Ojoj, snacka om hård. Själv tycker jag om vissa crabsticks.