Grillkorv?
I helgen som kommer ska jag ut på landet och fälla träd. Till det kommer alltid en STOR eld. Och till den kommer alltid korv som skall grillas samt kalla öl som ska avnjutas. Och bastu. Och eventuellt ett sista dopp i havet. Och så vidare.
Men beträffande korven; vilken grillkorv är egentligen bäst? Och var hittar man den? Har ni några tips?
Mvh // Staffan
ps. Jag hoppas att ni inte tycker jag skräpar sajten med skräpmat.
Jag tycker om de lite kryddigare korvarna, till exempel chorizo. Men även de lite tjockare grillkorvarna är goda, som till exempel Bamse. Tror det är Scan som gör dom och de kan köpas i princip var som helst.
Mvh // Johan
Gillar som Johan kryddigare korvar. Man kan köpa kryddigare korvar i Högtorgshallen och i så fall tror jag att det är den polska charkdisken som har mest utbud.

Lite tjockare korv är bra, det är viktigt att komma ihåg att det är 10.000 grader i brasan och att det behövs en 7 meter lång korvpinne för att grilla wurren 
Chorizo är gott, det tycker jag också. Finns det någon annan korv som liknar den? Salsiccia låter som ett annat namn som satt sig på hjärnan efter tv-reklamen - är den bra?

// staffan
Bratwurst är god att grilla. Nuförtiden brukar de flesta mataffärer ha ett hyggligt korvsortiment att välja bland. Nästan allt utom Dennis Hot Dogs är gott.
Vänliga hälsningar
Niklas

Riktig salsiccia är helt fantastiskt, Scans variant smakar ingenting som känns igen från den italienska varianten i alla fall.
Öststatskorv tror jag på om man gillar chorizo, mycket paprika och vitlök österut, kanske en kolbasz?

Ett häftigt matminne från en solig semester på Korsika är när vi fick god och kryddig lammkorv, Merguez, med syrlig Couscoussallad till. Mums! Merguez finns att köpa i matvarubutiker numera och är riktigt god.

Håller med reklamen. Varför har så många korvar så konstiga/svårstavade namn?
Oskar

#7 finns ju Dennis korv 
Jag tycker det är så otroligt svårt att få tag i riktigt bra korv, så jag håller mig till Denniskorv jag med. 
I somras hade scan någon storpack med två av varje utav deras olika kryddiga korvar. Vet inte om det finns att få tag i den nu, är ju inte riktigt grillsäsong. Möjligt att någon annan tillverkare har något liknande.
/ Jonas
#4 Om man ska gå efter köttinnehållet, som jag brukar titta efter när jag köper korv, så är Dennis Hot Dogs den bättre av de vanliga grillkorvarna
Wienerkorv.

Polsk Kielbasa blev det. Kryddig rackare med smak av lök, paprika och Cayenne. Påminde lite om Chorizo i saken (som du sa Pelle) och var kanongod.
Tack för alla tips här i tråden!
// staffan
ps. Tänkte lägga ut lite bilder från helgen på foto iFokus när jag är klar med dem 

Nu har jag lagt ut några bilder från helgen på Resor iFokus. Det är ganska enkelt att se att värmen var tillräcklig för att grilla även öststatskorv 
// staffan