Matlust iFokus

Matlust

Etiketteromsajtenifokus
Läst 1480 ggr
[Norum]
0

Nya forumgrupper

Jag håller på att gå igenom alla forumgrupper och saknar en del. Så dom kommer att utökas allt eftersom..

Är det nåt som ni saknar och skulle vilja att vi hade med här? Det behöver ju inte vara bara grupperna, det kan lika gärna vara nåt annat.

Jag vill gärna ha lite tips och ideér.. Ju fler desto bättre! :)

Kisemisen
0

Goda recept, där man kan samla alla recepten :)

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

[Norum]
0

Jag har också tänkt på det, men då borde man kanske dela upp det lite? Eller räcker det med en grupp, tycker du?

Kisemisen
0

#2, jag tror det räcker med en grupp, man kan ju se hur det funkar annars kan man fixa en forumgrupp till :)

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

[Norum]
0

Ok, jag fixar det..

Ebba-A
0

Kanske en kategori för frukost? :)

Värd på Choklad iFokus

[Norum]
0

Det stämmer att det inte finns en sån.. Kan ju vara bra att ha. :)
Jag fixar en sån på en gång.

Kisemisen
0

Ja! Frukost låter ju som en bra forums-grupp då det finns många som har svårt och hitta en bra frukost som håller en mätt hela förmiddagen!

[Norum]
0

Annars brukar det väl vara mest havregrynsgröt som mättar bäst, tror jag. Men jag gillar inte gröt så.. Ska bli kul att se vad ni andra äter i frukostväg. :)

Kisemisen
0

Jag tycker vi borde ha en forumgrupp som heter **Grilla!
**Nu när sommaren närmar sig och det är många som grillar och kan ge tips på vad de serverar med och sånt..

Själv tycker jag att honungsmelon är smarrigt till grillat.

[Norum]
0

Honungsmelon är supergott, tycker jag. Mums..

Ska tänka på det där med Grillat.. Det är nog inte en sån dum idé.. :-)

Kisemisen
0

Ja visst är honungsmelon gott, och det är ju inte bara till grillat som man äter det! Glad

dolfen
0

Honungsmelon och skinka (typ parma) är gott. Enkel och snabb förrätt t.ex.

Tips&Tricks (i köket)

Kisemisen
0

Har jag aldrig smakat, har du ett specifikt recept på det som du kan dela med dig av?

[Norum]
0

*13 Vad vill du ha recept på? Melon och skinka? Skär i bitar och bara ät… Kanongott! :)

Kisemisen
0

Haha, ja det var ju ett bra tips.. Menar om man ska blanda det med något också, exempel gräddfil. (usch, det lät inte så gott)

dolfen
0

Snabbast är att linda skinkan runt en melonklyfta (eller bara lägga skinkan på melonklyftan).

Lite enklare att äta är att tärna ner melon och skära skinkan i lagom strimlor.

[Norum]
0

Det kom du ju på själv.. haha Man blandar bara det man gillar och njuter.

[Norum]
0

*12 Tips och Trix i köket.. Vad tänker du på då?

Kisemisen
0

Matprogram.
Kan handla om e.x
''Vilka recept använder ni från matprogram?''
''Vilka matprogram är ni mest intresserade av''
and so on..

Ebba-A
0

#18 Jag tror att han menar att man kan få tips typ "Hur hackar man lättast en lök?" eller "Hur förvarar man bäst köttfärs?" :)

Värd på Choklad iFokus

[Norum]
0

*20 Typ husmorstips?

Kisemisen
0

Jag tycker att det hade varit bra att ha ett forum där man skriver tips och trix man delar med sig av.

Skulle varit riktigt bra!

Kisemisen
0

Man kan ju även ha ''vegetariskt''

[Norum]
0

Grillat och Tips & Trix i köket ligger nu ute.. :-)

Kisemisen
0

Tusen tack, Åsa!

[Norum]
0

*23 Det sköna gröna finns ju redan..

dolfen
0

#18 - Tja… Just nu är jag lite "blank" i skallen på exempel. Obestämd

Men smarta tips och tricks som gör det lite enklare/roligare att komma fram till ett bra resultat. Underlättar…

Bra genvägar. Inte genvägar som: köp en burk färdigsoppa.

Ett litet tips som jag kom på just nu är att en vinägerflaska från druvan (som jag tidigare har satt in bild på någonstans) funkar jättebra att förvara egengjord dressing i. Håll bara ner locket och skaka för att blanda innan användning.

Istället för att köpa specialtillverkade (och därför dyra) dressingflaskor.

Jag skakade en "specialtillverkad" dressingflaska en gång. Den höll inte ens tätt.

Det är möjligt att flera kanske kände till detta. Men om jag inte tänkt på det tidigare, så kanske det finns någon mer som inte tänkt på det!? Glad

Lite återanvändnings-tänk också. Oskyldig

[Norum]
0

*27 Då förstod jag rätt.. :) Jag satte en grupp som heter just Tips & Trix i köket.. Så nu kan vi lämna hur många tips som helst! :-)