Marknadsnougat
Försöker göra sk marknadsnougat men hittar inget recept som smakar lika som den man köper, den smakar för mycket mjöl. Finns det nån snäll själ som har ett bra recept?

Tack, men jag har provat det receptet och det smakar inte lika som den man köper på marknader.
Olika smak helt enkelt. Då har jag dessvärre inget annat recept.
Jag tittade i mitt recept och där såg jag att man hade cocosfett istället för margarin. Lika mycket av allla ingredienserna som i # 1. Vet ej om det är någon skillnad på smaken. Dom blir mjukare och godare om man inte har i så mycket mjöl. Tycker att det är svårt att få bra marknadskarameller.
Varför inte fråga på markaden? Även om de inte vill ge dig det exakta receptet är de ganska tvingade att ge dig exakt innehåll eftersom du kan vara allergisk. Då vet du i alla fall vad du ska ha i den. Proportionerna får du prova dig fram till.
Bara en tanke…
Tom
Konstigt - jag som tycker de är så himla goda! Och att de smakar precis som de jag brukar köpa. Men smaken är delad…
Fast jag halverade receptet en gång och då blev det inte alls samma sak. Plus att jag vill ha dem kylda i kylskåpet innan jag äter dem. Jag tycker att det blir inte samma sak i smaken om man inte kyler dem först. Kanske låter självklart, men när man gör godis hos oss är det inte självklart
. Just de här karamellerna blir hårda ändå så de går att äta direkt.
Jag tycker inte din idé är så dum alls Tom.