Nyttiga drinkar
Någon som har recept på nyttiga drickar, tex nypressad apelsinjuice fast någon mer avancerat. Något vitaminrikt.
Någon som har nåt bra recept?
/ Linnea

ingen?
Vad har du för utrustning? Råsaftscentrifug, eller bara vanlig mixer? Testa att blanda olika frukter och bär tills du hittar något som är riktigt gott - gärna med apelsin som bas, och så kanske lite kiwi och ananas? Eller persika och melon? Hallon, jordgubbar och tranbärsjuice? Det är bara fantasin som sätter gränserna :)
en "drink" som jag brukar göra är att mixa mjölk, en banan i bitar, en sked lingonsylt och lite vetegroddar. Passar till mellanmål eller när man behöver lite extra energi. Vetegroddar är himla gott att ha i drinkar och det blir också lite "tuggigt" - det gillar jag i alla fall.
Fyra delar gin + en del vermouth. Tillsätt citronskal så dår du C-vitamin!

Jag brukar göra en enkel, men mättande och god drink emellanåt. Bara att mixa banan med yoghurt (i mitt fall enkel vaniljyoghurt) och även pressa i lite apelsinsaft för lite syra. Mums
//Lina
En variant på #5´s förslag är att även slänga i ca. 1 dl med bär t.ex. hallon eller blåbär (eller båda). Mycket nyttigheter i bären!

Jag använder råsaftscentrifugen till alla möjliga hemgjorda recept. Sist hade jag varken mycket i frukt eller grönsaksväg hemma men använde morötter och några äpplen. Lite topping med kanel, gott! :)