Matlust iFokus

Matlust

Etiketteromsajtenifokus
Läst 749 ggr
Staffan
0

Grupperna i forumet...

Det behövs fler grupper i diskussionsforumet än vad som finns nu. Skulle nyss publicera ett inlägg men hittade ingen grupp som passade. Ifall inte "Övrigt" känns bra så borde det gå att hitta någonting annat.

// staffan
ps. Jag lägger det här inlägget i gruppen "Kockens redskap" -
tillsvidare och i brist på annat… :)

Kaj
0

Jag tycker desamma. Ville publicera ett tips på en bra oxfilé. Den la jag i charkdisken vilket inte kändes helt rätt.

Skulle uppskatta en grupp som heter Recept och kanske en som heter mat tips eller nåt.

Pernilla
0

Jag håller med er, men har svårt att dra gränser för vad som kan bli en bra grupp. "Recept" kommer ju efter bara någon månad att svämma över och vara oöverskådligt - därav indelningen i kött (charkdisken), fisk (havets läckerheter), grönsaker/vegetariskt (det sköna gröna) och drycker. Jag börjar inse att "I charkdisken" ger fel associationer - för mig är charkdisken hela paketet av charkuterier, inte bara påläggs-skinkan.  Förslag mottages tacksamt!

Staffan: Lägger till en Övrigt - kategori på stubben. Samt en "Häslosamt", tror jag - det verkar vara aktuellt just nu!

Staffan
0

Tack för det!

// staffan

Pelle
0

Pernilla, tänkte att "såser" kanske har en plats i kategorilistan.

Sen skulle det vara så snyggt om det gick att särskilja ett inlägg som innehåller ett recept, t ex genom att uppmana medlemmarna att starta rubriken med Recept: xxxxx. Jag gjorde så på ett inlägg efter att ha försökt klura på hur folk beter sig på Google när de söker, och kommit fram till att jag alltid brukar plocka in just ordet recept för att slippa en massa restaurangers matsedlar och halvfabrikatstillverkares sidor.

Hälsosamt tror jag är kanon!

/Pelle

AktieTrader
0

Ja en såshörna fattas faktiskt. Kanske en sås och tillbehör, för det kan ju ingå en massa röror och annat gegg.

Anne
0

Såser och tillbehör tycker jag är en jättebra rubrik!