Restaurangexpo!
Idag ska jag på Restaurangexpo - en spännande mässa för restauranger och kockar, framför allt. Och eh, lite press. Och så jag då. Men det ska bli väldigt spännande! Hoppas på roliga provsmak!
Och med facit i hand - jodå, det var kul! Men det är väldigt uppenbart en branschmässa, betydligt färre besökare än motsvarande öppna mässa, och mer tid för utställarna att prata med besökarna. Alla var djupt fascinerade, "matblogg på nätet, ojdå!" ungefär. Massor, massor av provsmak, godast en liten äppelgård från Skåne som hade äppelmust av Discovery. Roligast att se Joakim Lundberg rulla sushi. Förra årets kock var där och lagade för Arla med nya meze-yogurten. Och Santa Maria har en jätterelease på gång med massor av nya produkter, "Red Fusion".
Så fick jag prova kaffe från Nespressomaskin, hey, riktigt bra. Är med i en tävling för att vinna en, håll tummarna. ;)

Nu blev jag nyfiken, vilken äpplegård i Skåne? Kommer du ihåg namnet?
Oh äppelmust, vilka nostalgiminnen. Man plockade ett lass med äpplen och lämnade till Hästveda Musteri och fick hem backar med äppelmust. Det är så himmelskt gott!
Var kan man köpa det nu?
Glorias Äppelgård hette det! :)

Tack för tipset, har ju inte hört talas om dem innan! Såg att de kommer till Hässleholm i november! Då skall jag dit och prova deras äpplamust! Tack än en gång!