Godistoppen
Enligt en undersökning som ACNielsen gjort äter vi svenskar godis för 9 miljarder kronor (SEK 9.000.000.000) om året. Här är listan över det godis vi köper mest:
1. Chokladkakor
2. Chokladstycksaker
3. Chokladpraliner
4. Halstabletter
5. Sockerfritt tuggummi
6. Gelé och vingummi
7. Chokladdragéer
8. Skum
9. Kola och toffee
10. Karameller och dragéer
Vilka är era favoriter? Och vilka godissorter tycker ni bäst om att blanda? Personligen gillar jag exempelvis att blanda tutti frutti tabletter med Djungelvrål. Eller att lyxa till det genom att hälla i mig en hel ask Zig-Zag… *mums*
Mvh // Godisgrisen

bilar … pim pim båtar (på påse), saltlakris .. o kexchoklad, utan inbördes rangordning =)
Beror nog mest på månen, tror jag. =) Mitt godissug tar sig helt olika former från dag till dag. Tror inte jag kan utse något direkt favoritgodis…
Mörk riktigt choklad är nästan det enda godis jag äter. Fast inte heller det äter jag så ofta.
Vänliga hälsningar
Niklas

En påse bilar är inte fel ibland. Brukar köpa en påse när jag är på IKEA här i Finland, 80 cent per påse.
.
Annars, svänger godishumöret som för Erik.
.
Hälsningar
.
Robert
Zoo är grymt gott!

Håller med Erik och Robert, godissuget svänger:) Men rent generellt så duger oftast choklad+nötter godis när andan faller på, ex Schweizernöt och M&M peanuts, eller ngt med pistage. Fransk nougat och Anton Bergs Jordgubbar i Champagne (enda marsipan som är gott) och engelsk lagom, seg fudge är inte helt fel heller:)

Svart ska det vara salt eller söt spelar ingen roll, sen kan det vara gott med riktig choklad 70% eller mer och då bara en liten bit.

Chokladnallar! Fluffigt skum och doppat i mörk choklad, inte nåt ljust sliskigt. Mmmmm…