Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 1666 ggr
Anne
0

Icas "mina varor"

Fler som har Ica-kort? Den här månaden fick alla hem rabatter som är personliga - och baserade på vad man brukar handla. För mig stämde listan riktigt bra. Det här fick jag rabatt på:

-tacoskal, valfria, Santa Maria (Vi brukar köpa tacotubs)
-varmkorv från Gol Pölser (Maken erkände att han brukar köpa det när jag inte är hemma)
-Friggs c-vitaminbrus
-Kitekat kattmat i portionspåsar
-Häagen-Dazs glass
-Icas bake-upbröd
-Icas ekologiska tortillachips
-Cream Cheese (nåja, det köper vi inte ofta)
-fetaost från Fontana
-färsk basilika

Martin
0

Jag har icakort men senaste månaderna har jag inte handlat där speciellt ofta så fick faktiskt ingen lista (elle så har jag inte fått den än).

Men vet att den lokala icaaffären där jag handlar när jag handlar på ICA månaden efter de månader jag spenderat mycket pengar hos dem varit lite frikostigare med erbjudanden i takt med att man handlat där.

Det är en rätt kul marknadsföringsgrej det där, att ge lite rabatt på det man brukar handla.

mvh Martin

[Asta]
0

Jaha ja - Storebror ser dig! Var tvungen att kolla.

- valfri creme fraiche
- valfri italiensk hårdost
- grovhackad leverpastej
- mexikanska kryddmixer, valfri
- rågflingor
- blåbärssoppa
- hushållspapper
- rågbröd med solrosfrön
- salladsärta/sockerärta

Åsa S
0

Jag fick inga erbjudanden det stod att jag handlar för lite??? Jag handlar det mesta på ICA men som singel verkar man inte komma upp i de summor ICA anser normalt att man handlar för varje månad.

chinerunner
0

Jag är mellanmjölks-Gladsosse och handlar på COOP

bubbelbubbel
0

hm, jag är ju ica-kvantum fantast men har inte fått något, inte än iaf..

Martin
0

Tydligen har ICAs erbjudande fått många kunder att gå i taket. Datainspektionen har fått ta emot anmälningar om brott (vilket de konstaterat att det inte är) då några har tyckt att det är för mycket kontroll mm.

Källa: http://sydsvenskan.se/sverige/article380083/Riktad-Ica-reklam-retar-kunder.html

mvh Martin

Kokoskorven
0

Tur att jag har slutat med alla bonuskort….

Åsa S
0

Jag har inga problem med att man får reklamerbjudanden på sånt man brukar köpa,  jag tycker det är ganska bra jag att man kan få erbjudanden på sånt man vill köpa. Tidigare har jag mest fått erbjudanden för skräpmat som jag faktiskt inte äter vilket jag mest blivit irriterad på.

EmmaG
0

#6 Oh, spännande att få läsa den artikeln nu strax eftersom min man berättade att han hade hört de på radion.
Själv tkr jag jättemkt om dessa personliga rabatterbjudanden. För allvarligt talat.. Som de var förut, så hände det extremt sällan att det fanns nåt erbjudande som tilltalade mig.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken