Espressomaskiner?
Är lite småsugen på att skaffa en espressomaskin.. men det är ju så attans dyrt. Ja, hur högt måste man gå för att få en vettig maskin? Jag tror ju inte att det finns mycket "bra" under 3-4000:- men.. jag vet inte. Så, ni som HAR espressomaskiner, eller har testat några, kan man få en liten minirecension? 
Fick en jättebillig (700:-) från Rusta i julklapp för två år sedan som fungerat klockrent. Nu börjar den gå lite mindre flitigt, men det är nog mer jag som är lat. Med de billigare apparaterna så får man dock inte lika kraftig crema även om kaffet smakar mkt bra. Har haft dålig erfarenhet av en kombobryggare när jag hyrde en lgh i andrahand så det tror jag inte alls på.
Jag skulle själv gärna slå till på en Gaggia, men det får vänta på ngn lottovinst tror jag. Annars så känns det som att man ofta får lite mer estetiska bryggare om man kliver upp lite i pris, och det kan ju vara värdefullt i sig.
Sen är det ju värt att tänka på att en espressomaskin för 5000:- = 500 koppar på Sosta.
Fikahälsningar,
/Pelle
Jag är fasligt sugen på en OBH-Nordica Chili - den är billig, liten och röd. Antagligen lite för billig för att vara sådär jättebra, det fattar jag ju, men.. jag dricker å andra sidan inte SÅ mycket kaffe heller.

Hej
Jag köpte en från duka till min sambo tror att den gick på ung 2700kr men den är fortfaronde jätte bra efter 3 år.
-Tycker duka har snygga om man även vill att de ska ta sig bra i köket.
mvh Linda

har en gaggia som kostade strax under 3000kr tror jag, den är jag supernöjd med!

Jag vet inte så mycket om just espressomaskiner, Anne, men jag vet att jag har en hel del apparater i min "maskinpark" i köket som kommer just från OBH Nordica, och jag har varit väldigt nöjd med varenda en av dem. Om nu det är till någon hjälp. (För övrigt är röda prylar fina prylar…)