Matlust iFokus

Matlust

Etikettutanför-ämnet
Läst 645 ggr
Anne
0

Äntligen fredag!

Det går sisådär med godmorgontrådarna här inne, men nu är klockan kvart i åtta, det är fredag morgon, och jag är pigg som sjutton efter en liten latte från McDonalds. (De är faktiskt ovanligt goda - väl värt att testa om ni inte redan gjort det.)

Idag ska jag inte jobba alltför länge tänkte jag, det har varit en hård vecka och dessutom ska jag jobba imorgon så idag får det bli lite stillsammare. Och ikväll blir det kantarellrisotto och grillad kött. Mmm..!

Vad gör ni en fredag som denna? Det är HÄRLIGT väder dessutom, klart, kyligt och soligt!

Staffan
0

Personligen är jag faktiskt, tro't eller ej, riktigt förtjust 7ELEVEN's kaffe. Det tycker jag är kanongott och dessutom doftar det helt fantastiskt… :)

// staffan

ps. Gud så gott det lät med kantarellrisotto och grillat!

Pia
0

Ok, go' kväll då:)

Jag skall faktiskt fixa tomatsoppan som du bloggade om Anne, känns precis lagom med gott bröd så här en ruggig tidig höstkväll. Fast nog lät den där risotton god den med, med quorn till…:)

Håller med om att latten på MCD är riktigt bra! Även om min favorit är CoffeeCups - ni vet väl att "Sömn är ett tecken på för lite koffein?" Precis sådana små underfundigheter får man också med kaffet där:)

Martin
0

Slutade jobbet kl 21, så det blev inte så mycket mat när jag kom hem… ett par lingongrova bara. Till middag idag blev det vägmat (igen)… denna gången dock lite lyxigare än vanligt. Viltskav-nånting på Sjöbo gästis. För er som inte käkat där, kan jag verkligen rekommendera stället. Fin miljö, hyfsade priser (även om de är lite dyrare än en vanlig dagens, 65 kr kostade det) och framför allt trevlig och serviceinriktad personal. Eftersom att jag börjar jobba kl 08 imorgon så blev det inte så mycket festligheter ikväll som sagt… men till imorgon hade jag tänkt festa till det. Blir nog något rödvin och ett par fina köttbitar… till det kanske hasselbackspotatis och någon rödvinssås?

mvh Martin