Matlust iFokus

Matlust

Etikettköksutrustning
Läst 895 ggr
AktieTrader
0

Tester av espressomaskiner

Jag är sugen på att köpa en espressomaskin men vill inte slänga iväg tusenlappar. Därför söker jag efter tips på maskiner under 1000kr. Finns det några tester på nätet där billiga maskiner är med?

Anne
0

Ah.. Smartson, kanske har haft? Jag skulle ändå råda dig att gå runt och testa maskiner i första hand - de flesta affärer bör kunna låta dig smaka på kaffet. (Och jag skulle allra mest rekommendera att gå upp litegrann i pris, och få en riktigt bra maskin - t.ex. en av Gaggias billigare modeller - för ungefär 2000:-)

Illan
0

Vi hade en C3 som fungerade alldeles utmärkt. Fin crema. Den kostade precis under tusenlappen då vi köpte den.

Sen flyttade vi till Skåne och var inte med på att man måste kalka av maskinerna regelbundet *harklar mig generat* och den klappade ihop. Tyvärr. Då köpte vi en billig på Clas Ohlsson i panik. Tvärdålig.

AktieTrader
0

Internet måste vara nördarnas paradis inom alla intresseområden :-)

Riktigtkaffe.se ett mycket aktivt forum för kaffe. Full av kaffenördar.

Gaggia verkar vara ett bra märke men lite för dyrt. Egentligen hade jag inte tänkt att lägga mer än 500kr men har insett att det bara är skitmaskiner. Exido verkar vara en hyfsad maskin under 1000kr

Illan
0

Maken har fått för sig att vi ska ha en sån där som man trycker på en knapp så maler den bönorna, pressar ihop dem och brygger kaffet. Undrar vad en sån går lös på?

Anne
0

Illan - en helautomatisk tror jag finns för ungefär 4000:- och uppåt. Saeco är ett märke jag skulle kika lite extra på.