Fetaost!
Jag bara fullkomligt älskar fetaost!
Speciellt fetaost inlagd i chili mums 
Måste tacka Pia här inne för tipset !
Någon mer som är helt beroende av fetaost? 
/Elin
Visst är det gott! Gärna en med mycket getmjölk i. Vi har ett favoritrecept med kyckling i ugn med grönsaker, olivolja, salvia, oliver och slarvigt smulad fetaost i vår familj. Äldsta dottern är expert på att pilla ur all fetaost 

Vad trevligt, har jag lagt in något tips jag glömt bort.
Eller kan det vara var Lidls mumsiga chilifeta?
Hur som helst, för några år sedan tyckte jag fetaost var ganska läbbigt, men så blev jag mer och mer beroende jag med av det hela, gärna gott smaksatt, köpte eller egen fixat - en klar 5:a! Man kan ju ha de små godbitarna i nästan vilken mat som helst 
Älskar det. Man kan variera sallader i all oändlighet med lite fetaost. Inte fel alls att bara ha lite tärnadsmulad feta på tallrikskanten heller.
Har nu insett när jag kikar igenom den här sidan att det finns en hel del bra tips här inne, så jag skall försöka bli lite mer frekvent här.
mvh Martin
Mosa fetaost och blanda med creme fraiche eller liknande och voilà har du en god kall sås!

Ja Illan det är bra gott, mums.

Mitt tips måste få bli att köpa billig hård feta i plastade block (ni vet säkert) och förvandla den till en gudomlig fetadröm á la systrarna Voltaire:
Tärna fetan och lägg i en stor burk.
Häll på fem matskedar rosmarin, tre matskedar timjan och tre matskedar oregano.
Skiva ner 4 vitlöksklyftor och slå över olivolja så att det täcker hela härligheten och låt stå några veckor.
Tacka mig sedan 

#6 Bra tips
#6 Gudars skymning vad det lät gott! *antecknar så pennan blöder*

Mmm. Jättebra marinad, låter det som. Nästan allt blir gott av att ligga i en sådan. Prova att marinera oliver eller soltorkade tomater (sådana billiga som köps i påse, utan lag). Mmm, supergott!