Snabbmat hos oss.
Jag gillar att laga mat men det ska gå ganska fort!
En variant är kycklingfilé och rotfrukter i ugnen. Smör och vin i botten på långpannan, i med alla ingredienser. Ugnen på 250 grader, vänd ingredienserna efter 15 minuter. Total tid i ugn 30 minuter.
Vi använder inte alltid kyckling utan det kan lika gärna bli kött.
Hur gör ni andra när ni lagar "snabbmat"
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Mm, låter jättegott!
Ner med ett paket Hot dogs i en kastrull. Koka tills de flyter upp. In med korvbröd i ugnen. Värm. Langa ner en korv i varje bröd. Ketchupa och senapa efter behag. Ge till barnen.
Vänliga hälsningar
Niklas
*hehehe* mina barn gillar inte korv med bröd *hehehe* de ska ha "riktig mat"
Susanne 

Pasta och skinksås. halv hackad lök fräses i med strimlad rökt skinka + en burk creme fraiche koka upp och krydda. Färdigt innan pastan har kokat färdigt. Totalt 20 minuter.
#4 Nice! Det ska jag prova, kan man ha i en bit snuskost också?
Susanne 

snuskost? 
Nu har jag funderat lite, och min absolut bästa snabbmat är nog Pasta Bianco. Superenkelt. Gör det nästan bara till mig själv dock, det är lite meckigt att laga till fler.
-Koka tagliatelle
-smält lite smör och olivolja i en stekpanna
-pressa ett par klyftor vitlök i pannan, fräs på låg värme
-riv parmesan - en näve
När tagliatellen är klar, häll av men spara en del av pastavattnet. Häll pastan i stekpannan, veva runt, häll på parmesan och ett par skedar pastavatten. Rör tills du har en silkig sås - tar nån minut. Klart!
Tar högst en kvart. 
#6 Ja, mögelost och liknande*hehe*
#7 Låter mycket spännande. Måste provas.
Susanne 
Kom på en till, man måste inte följa receptet.
10 kalla kokta potatisar, skivade.
10 kokta ägg, skivade.
Korv, kassler, köttfärs vad du vill
3 deciliter gräddfil.
cirka 1/2 deciliter mjölk.
Kaviar/kryddor.
Varva potatis, ägg och rester i smord ugnssäker form.
Blanda gräddfil med mjölk och kaviar/kryddor. Fyll på med mer mjölk om det inte blir "rinnigt nog". Häll blandningen i formen.
In i ugnen, 20 grader i cirka 20 minuter. Klart!
Vill man kan man ha ost på eller i.
Susanne 

Låt koka upp, (inte mer) en påse Haricot Verts
häll av vattnet.
Lägg i en oljad form, laxfilér på ena sidan, haricot vertsen på den andra. Fördela ut sardeller över "alltet", massor med körsbärstomater och slutligen svarta oliver tills man skäms. Skvätt över olja över rubbet och in i ugnen 225-250 grader i 15 minuter. Klart 
//Lise-Lotte
Snabbt? Alla recept här ovan tar himla lång tid tycker jag.
Jag lagar 1 portion Pasta Pomodoro på max 7 minuter, men då har jag förberedd hemlagad pastadeg (utkavlad tunt och sen rullad, förvaras i plastpåse, kallt, i 2-3 dagar). Skär pastarullen till halvcentimeterbred bandpasta, ner med det i lättsaltat kokande vatten 3-4 minuter. Hacka en liten lök, värm den i stekpanna med liten smörklick. hacka några champinjoner och öppna en burk krossade tomater. champinjonerna ner i stekpannan, plus lite peppar och salt. häll bort 95-98% av vattnet från pastan, så du har kvar "änna litta skvätt" i kastrullen. I med cirka 50% av tomatburken och pastan i kastrullen, massor av nymald eller krossad svartpeppar, riv ett gäng färska basilikablad och i med lök och champinjoner, rör runt, låt det stå 1 minut på eftervärmen.
Medan du diskar stekpannan kan du värma en tallrik på en spisplatta, häll upp pastan i den och diska ur kastrullen. man kan riva lite ost överst.
Fritös.
Chicken nuggets.
Potatisklyftor.
4 minuter
Hellmans majonäs och Sweet chili att dippa i.
Susanne 

08-855877
Lokala pizzerian det är ju snabbmat.
Oskar

Fryst paj med fetaost, jalapeno och grönsaker (5 minuter i micron) och MASSOR med rivna morötter eller annan blandad sallad 
Grilla halloumi och blanda i en pastasallad med MASSOR av rivna morötter, chilifetaost, majs, och andra grönsaker efter tycke och smak, 20-30 minuter sisådär.
Idag blev det husmanskost på 2 minuter och 10 sekunder: koka ett par deciliter vatten, i med potatismospulver. Öppna en burk Salta biten (alternativt en kartong tinad renskav). Mosa ihop köttet i moset och kör i mikro, full whack, cirka 60 sekunder servera med rödbetssallad eller inlagda rödbetor.

Från ett makaronpaket:
Mosa banan, lite chilisås, lite grönsaksbuljong, koka upp, pepprade lite. fräs på lite tärnad kassler, strö över gräslök, servera med pasta.
en annan pastagrej som jag fann i dagens industri för några år sen:
ingredienser:
pasta
krossadetomater
tonfisk
oliver
ruccolasallad (mumma!)

Supersnabbt, gott, nyttigt:
Värm djupfryst hackad spenat i en kastrull, ha i pressad vitlök efter behag och creme fraiche. Krydda med salt och grovmalen peppar. Blanda med kokt pasta.
Mmm.

#17 det lät riktigt gott, spenat är en favorit!

Stek kycklingfileer i bitar, skiva paprika (vilka färger som passar dig. ner med paprikan i stekpannan. Under tiden du steker kycklingbitarna, kokar du ris och rör ihop lite café de paris sås. Häll såsen över kycklingen och paprikorna i stekpannan. Klart.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ska jag ha mat snabbt blir det alltid wokat går uber snabbt har oftast redan hackat och fixat grönsaker med mera i förväg annars går ju det jättesnabbt att fixa. Sen har jag alltid marinerad kyckling i bitar som är jättegott. Sen in i jättehet wokpanna och så börjar man fräsa runt och ha sig lite kokos mjölk och currypasta och så är det klart på knappt 5 minuter. Bara att börja mumsa i sig av det goda
P.S går ju även att ha kött i tunna skivor som man marinerar äter nu i och för sig inte rött kött längre bara Fisk, Fågel, Sojaprotein.

Snabbt: Kör igång grillmackjärn. En eller flera halvmörk/a ganska stor/a fralla/or. Dela. Kleta på smaksatt keso (Paprika eller feta är godast) Skiva en tomat och en stor champinjon och lägg på. Lägg ihop och in i järnet.
3 minuter?

Pasta carbonara är en snabbfavorit här hemma,
Stek tärnat bacon, champinjoner, vitlök tills baconen fått färg, häll sedan på grädde så det täcker, koka ihop och snåla inte på svartpepparen. Med snabbmakaroner tar denna rätten cirka 5 minuter!
Ett annan hett tips är Jambalaya , ta lite vad man har i kylen, har man ätit ris dagen innan så går det dundersnabbt, man steker ris grönsaker, skinka, stark korv, kyckling lax, ja precis vad man känner för, rör ner lite Goa kryddor, lite tomatpuré så vips har man en go middag.
Har massa fler tips, men just nu står det helt stilla i fabriken 

Ojojoj, den här strängen hade jag helt glömt bort. Vad bra den är! Vilka schyssta tips!
Allt med couscous är bra. Sedan är mitt stående tips att när man tinar exempelvis kött eller fisk alltid stoppa det i en påse med någon sorts krydda, så att det marinerar sig självt medan det tinar. Det är så lätt att göra och det ger så mycket. Favoriten just nu är Lemon Tagine till laxfiléer.
//Pernilla

stekt falukorv/köttbullar/fiskpinnar å makaroner/pulvermos! *MUMS*
#20 Tips till woken, skiva ett hårt päron med osthyvel (du får böja till vinkeln så det blir tjockare skivor), så har du en mycket nyttigare, färskare och billigare variant på den burkade vattenkastanjen.
#23 Couscous är så himla snabbt och lättvarierat!