Matlust iFokus

Matlust

Etikettsallader
Läst 4198 ggr
johan
0

Riktig pizzasallad?

Hur gör man riktig pizzasallad. Alltså, så man får den så där syrlig?

Mvh // Johan

Stefan
0

Vi har ett recept hemma som tjejen har gjort några gånger, kanongott! Ska se om jag hinner leta upp det och lägga in ikväll.

johan
0

Tackar!

Mvh // Johan

Pernilla
0

Hoho Stefan, nu är man bra spänd på receptet! Flört

kjersti
0

väntar med spänning.

Sessan1
0

hoho stefan!

Har du receptet då?Glad

tillalex
0

Jag provade Stenis variant, den blev riktigt god.

Stefan
0

Jag ville bara ha upp spänningen lite hehe. Nädå, nu har jag hittat receptet i alla fall. Är väl rätt likt Stenis recept fast kanske lite simplare.

Ingredienser:
Kål
Socker
Ättika
Vatten
Salt
Olja
Peppar

Dela kålen och riv med osthyvel. Salta och krama kålen (vilket gör att den mjuknar), låt stå ca. 5-10 minuter. Blanda ättika och vatten, samt lite socker. Blanda ihop kålen och ättikblandningen och häll över olja och peppar. Smaka av och tillsätt mer av någon av ingredienserna om det behövs. Går säkert bra att blanda i paprikabitar om man vill också.

Nattviol
0

Prova den här vitkålssalladen med recept från en kollega från norra Italien. Vi kallar den vitlökssallad  Cool

Blanda rapsolja, vinättika (- syrligt! använder i bland äppelcidervinäger - mildare!) , salt, svartpeppar och pressad vitlök. Vänd ned tunt skuren vitkål. Äter du salladen direkt är den krispig, får den vänta några timmar blir den mer lik pizzeriornas sallad.

Värt att nämna är att salladen är perfekt som tillbehör till räkor, rostat bröd och majonäs.

Pernilla
0

Många bra recept här!Skrattande

Ixatrixa
0

Detta är det i min:

Vitkål,vitvinsvinäger,olja,salt,mellanmald svartpeppar, italiensk salladskrydda samt  ljus sirap.

Den har blivit uppskattad och syrligheten får man genom att ha en större mängd vitvinsvinäger och mindre olja.

ThomasH
0

Mitt recept använder Olivolja, Balsamvinäger, Fransk salladskrydda Svartpeppar, Örtsalt och vanligt salt, mycket godare än vanlig pizzasallad. Riv vitkålen med osthyvel och låt det dra med dressingen under någon timme.

Tilda-T
0

Testa med HONUNG,vitvinsvinäger,olja, vatten lite salt och svartpeppar, låt den koka upp och häll över vitkålen går att äta nästan genast men är godast dagen efter!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!