Matlust iFokus

Matlust

Etikettutanför-ämnet
Läst 1047 ggr
Pernilla
0

Trevlig helg!

Trevlig helg! Jag har precis kommit innanför dörren med matkassen och blandat mig min favorit(alkoholfria)drink med egenodlad mynta, Rose's Lime och mineralvatten. Och massor med is. Nu ska jag lägga kycklingfiléer i marinad med vitlök, chili och honung, och göra hummus.

Vad har ni andra för er?

//Fredagsnöjd Pernilla

Anne
0

Åh, jag har gjort samma som du - handlat, druckit en god, sval alkoholfri drink (rabarbersaft och 7up) men.. tyvärr är sinnesstämningen desto värre. Fullständigt matt efter en jättejobbig vecka, och tyvärr är det långt tills det blir ljusare på den fronten. Tänker krascha i soffan så fort jag orkar resa mig från datorn. Ungefär.

Pernilla
0

Du har liksom… fel yrke just i dessa tider. Kom igen. Tänk på nåt gott så ska du se att det hjälper…

Anne
0

Ja, tack och lov fick jag världens laddning godsaker av världens raraste Pia igår så jag sitter och mumsar espresso-marsipan. Gott!

Pia
0

Duscha med choklad, tänd sedan ett chokladljus och fortsätt mumsa så känns livet lite bättre…;)

clivia
0

Jag är som Anne rätt utschasad efter veckan som började i frid och ro hos morfar uppe i Hälsingland och slutade i mayhem här i Stockholm. Puh. Hoppas dock på att ett paket med godsaker från Frankrike ligger och väntar hemma, det skulle muntra upp mig betydligt!

Trevlig helg önskar jag er alla!

ElenaD
0

Har precis kommit hem från Göteborg där vi hade firmafest på Thorskogs slott. Helt underbart, rekommenderas.

Vi hade underbart väder (igår), solen sken. Vi hade bland annat vinprovning! På menyn var:

- Hjärtmusselsoppa - serverades med en halstrad pilgrimsmussla samt cheddargrisini. Vin: Kim Crawford, Oekad Chardonnay 2004, Marlborough, Nya Zeeland

- Ankleverterrine - serverades med ankleverbrulé samt kryddkokta nektariner & brioche. Vin:L'étoile Banyuls, Grand Cru, Hors D'age, Frankrike

- Helstekt lammrygg - serverades med sensomarens primörer, mini chorizo, rostad färskpotatis samt en portvinssky. Vin: Blauuklippen, Zinfandel, 2003, Coastel Region, Syd Africa

- Havtornsorbet - serverades med saltad choklad terrine, smaksatt med Drambuie. Med Moscate Oro, Miguell Tores, Vino De Licor, Penedes, Spanien.

Allt var jätte, jätte gott. Moscatel Oro är min favorit nu.

Men nu, back to reality! (Funderar på om jag har något i kylskåpet)

Trevlig helg på er!

Didring
0

Sitter på jobbet…i tre timmar till. Har ätit en sen lunch på yoghurt och banan. Var är min drink?