Skärgårdskrogar, Sthlm
Det finns många bra krogar ute i Stockholms skärgård, själv har jag blott provat några stycken. Alla får i huvudsak gott betyg av mig, även om Fjäderholmarnas krog gärna kunde ha varit duktigare på att smaksätta sina fina råvaror. Furusunds värdshus och Blidösunds värdshus, god mat och mysigt läge för dem båda:)
Lista över skärgårdskrogar i Stockholm (även om det känns tveksamt att sätta in en restaurang på Djurgården i den listan…?)
Har ni några favoriter bland Stockholms skärgårdskorgar?
Värdshuset på Sandhamn har bra mat. En höjdare är att besöka Sandhamn på lågsäsong, som höst, vinter eller vår. Bo gärna på Seglarhotellet och ät en god middag på Värdshuset.
Grinda och Svartsö är också bra.
Mvh // Johan

Utö är ju bra men dyrt.
Annars hänger jag mest vid Linanäs på Ljusterö och där finns två restauranger. Båda är helt ok även om det kanske inte serveras några sensationer.
Oskar

"Kroken" i fiskehamnen i Nynäshamn är inte dum. Pinfärsk fisk, trevlig personal och genomgående god mat.
En annan pärla i Nynäshamn är Nynäs Havsbad, ett restaurerat badhotell från förra sekelskiftet som nu huserat ett härligt spa.

Ni tycks ha bra koll på skärgårdsmaten…:)

Runmarö krog är mysig… Husmanskost från drygt 100 och trerätters från knappt 300. Deras julbord förra året var bra, väl valt och inte övermäktigt.
Ta Waxholmsbåten från Stavsnäs, det tar 5 minuter till Styrsvik, krogen ligger vid bryggan. Passa på att ta en promenad innan maten, det finns många fina vägar och stigar att pröva. På Runmaröifokus finns länkar och mer info.

Ja jag såg att Christina hade ett finger med där också:) Lägga lappar i alla Runmarös brevlådor om den rara sajten kanske? Så kan man ju ialla fall hålla sig ajour med livet där när man sitter hemma i sta'n igen.