Sniglar
Jag köpte en burk sniglar. Vad ska jag göra med dem? Var kan man köpa skal?

Gratinera dem med olja och vitlök…
I skalen?

Alltså vadå köpa skal? Är dom inte kvar döda i sina originalskal?
Det vet jag inte, men burken är så liten så jag har svårt att tro att de ligger i några skal. De ligger i en mini konserv.

Hade du då tänkt att köpa tomma snigelskal och peta in sniglarna i innan tillagning? Kan man det?

Ja om de ligger i skalen ska du nog gratinera dem i skalen. Om de inte har några skal så tror jag inte att man ska stoppa in dem i skal hmm, vet inte, jag har bara ätit detta ute på restaurang och inte lagat det själv men då var de iallafall i skalen.
googla kanske?

Jag får helt enkelt se när jag öppnar 

Har aldrig ätit men jag har fått för mig att mycket vitlök är bra

Funderar på att öppna snigelplock hos mig i trädgården, som i år är fullständigt invaderad av vinbergssnäckor. "Varsågod och plocka och väg i kassan" - tror ni någon går på det? Och hjälper mig få lite mindre snäckor som kryper omkring och äter på plantorna?
Tillagning: snäckorna ska ligga i en balja på en sandbädd med ett galler som lock och svälta ett par, tre dygn. Detta för att de ska tömma tarmarna - precis som man gör med egenfångade kräftor alltså. Sedan ska de kokas mjuka - en timme så där - känn med en tandpetare. Därefter petas loss ur skalen. Skalen tvättas och snyggas till och sniglarna lägg tillbaka tillsammans med en klick vitlökssmör och gratineras i tio minuter eller till vitlökssmöret bubblar och är guldbrunt.
Tack Christina. Jag testade, men njä, sniglar var en av de få saker i matväg jag inte kunde få ner. 
Jag har otroligt svårt för sniglar. Och det beror inte på vad det är eller så, utan det beror på konsistensen. De är som gummi på något sätt. Blev bjuden på sniglar på en fin middag en gång och var ju tvungen att äta, men jag svalde dem hela. Vitlökssmöret och brödet får ju dock en god smak.
Ja, för mig var det nog konsistensen som fick mig att tänka på var man vanligtvis hittar sniglar, och hur äckliga dem egentligen är
Jag hulkade 

Sorry att jag drar upp en gammal tråd, men
Jag har ätit sniglar, och det var gott.
Mmm, sniglar. #9 I love! Rätt tillagade är det fantastiskt. (Jag äter det alltid på restaurang, har inte gett mig på det själv än.)
//Lina