Hållbar tårta?
Jag har blivit ombedd att göra en liten tårta, som dock måste överleva i typ kylväska en hel dag. Tips på något lämpligt? funderar på nån typ av chokladtårta, men det gäller ju att ha nåt som inte smälter. Grädde känns helt uteslutet…
nä grädde känns inte fräscht - men jag tror i alla fall att med en ambitiös kylväskepackning kommer du nog att kunna göra i princip vad du känner för! Såhär brukar jag göra när vi ska ut och segla ett par dagar: Fodra den med tidningspapper i botten och alla sidor, lägg massor av hårdfrysta kylklampar ovanpå tårtan, täck med mera tidningspapper. Om du vill vara extra säker eller om den ska stå i bilen kan du isolera extra genom att täcka med någon filt eller täcke eller så. Öppna den så lite som möjligt. Då bör chokladen klara sig. Tidningspapper rules!

Du kan nog köra med grädde också, om du vill ha som dekoration. Jag skulle vispa grädde och förvara i en sprits under dagen - om du har en riktigt bra kylväska borde det fungera. Annars kanske man kan tänka sig att förvara botten och fyllning för sig? Typ kladdig chokladtårtebotten, och ha en oöppnad burk god aprikosmarmelad med att bre på… Llllmmmmm… och pudra florsocker ovanpå.
Tyvärr ska jag liksom inte följa med tårtan, så den behöver vara helt färdig. Men rejält med kylklampar och tidningspapper kanske funkar. Hmm.

Attans. Får du inte smaka ens? Tarvligt!
Neh, jag får ju inte det :) Men å andra sidan är det första lilla babysteget mot lite cateringverksamhet sådär så det är ganska roligt ändå. Om jag nu vågar tacka ja, jag har inte heeeelt bestämt mig än :)

Oh, så klart du skall Anne! Låter ju roligt värre och små babysteg är precis lagom att ta…:)
jamen det är klart du ska!
Jag har svårt att tänka mig att du skulle misslyckas med ett sådant uppdrag!
Go for it!