Fläskytterfilé
Köpte en rejäl bit fläskytterfilé idag, var ett bra erbjudande. Står på paketen att den kan tillagas som vanlig fläskfilé.
Funderar dock på om man kan göra något kul med den, kanske smördegsinbakad eller på annat sätt i ugnen?
Vad har ni för förslag, utöver att steka eller ha i gryta?
mvh Martin

Hej, jag köpte också fläskskyttefile. Jag skar dom i 1 centimeter tjocka skivor, kryddade och stekte dom. La sen dom i ugnsäker form, sen gjorde jag sparisstuvning och hällde på, sen riven ost in i ugnen. Hade potatisgratäng till. Ha en bra dag
Mamma brukar göra fläskytterfilé ibland med vitlöksgrädde.
Delar filén i skivor, in i 225 grader i ugnen i en smörad ungssäker form, tills de är färdiga, häll över grädde som är blandad med vitlök, cayennepeppar, lite citron, salt och peppar. Kör in i ugnen igen i ca 5-10 minuter, servera med sweetchili och couscous
Det köpta jag idag
Tänkte nog själv bryna köttet i centimeter tjocka skivor, lägga dem i en ugnsform och göra en svampsås som jag häller över. Sedan gratinerar jag detta. Till blir det nog sparris som jag också köpte 
Du kan fylla den med något "smarrigt" och bryna den i pannan och eftersteka i ugnen.
/Maria
Jag har ocksåå köpt fläskytterfilé och delade den i 2 delar och på så vid fick jag två maträtter. Den ena var Tacogratäng med fläskfilé och den andra var Fläskfilé från Karibien. Bägge rätterna supergoda.

Men snälla, det finns ingen styckningsdetalj som heter fläskytterfile. Dom försöker bara stjäla pengar av oss och sälja benfri kotlett dyrt. Bedrägeri är vad det är.
Så allt som man kan göra med kotletter kan man göra med ovan nämnda hitte på köttbit.
#6 Fel, det var billigt, inte dyrt.

Vad betalar man för benfri kotlettrad då den är billig? 49:- kilot är nog inte ovanligt.
Det kanske var billigt då du köpte det men hela meningen med att döpa om biten och kalla den file är ju att lura konsumenten till att tro att det är nåt finare än det egentligen är och därmed kunna ta ett högre pris.
#8 Fläskytterfilen jag köpte kostade ca 40 kronor kilot. Hade den varit dyrare hade jag inte köpt den. Så mig hade dom inte lurat 
Men tycker biten var mycket tunnare än benfi kotlettrad?

Den är delad på längden