Varför äter du kött?
Berätta gärna varför du valt att äta kött.
Jag har växt upp med att äta kött. Så valde det gjorde jag kanske inte riktigt. Men anledningen till att jag fortsatt äta kött är att jag mår bra av det.
Sen kan jag inte komma ifrån att det är hemskt gott också.
Så jag har helt enkelt ingen anledning till att välja bort det..
De flesta precis som Hera skriver väljer inte att äta kött från början utan det är den kost vi enligt tradition äter. När man sedan blivit vuxen finns det ett val att göra och jag har ätit vegetariskt i perioder och äter fortfarande men jag tycker om kött och äter därför det också.
/Maria

För att det är gott. ^^
Och min familj har alltid gjort det. :)

Jag äter kött, helst stekt blodigt eller rått i form av t.ex. carpaccio eller råbiff.
Varför? Jag anser att det är gott och en artriktig föda som innehåller en rad viktiga vitaminer och mineraler tillsammans med fullvärdigt protein.
Djurhållningen är tyvärr ofta usel, men jag hoppas att jag bidrar till att fler djur får en drägligare tillvaro genom att välja gräsuppfött och/eller ekologiskt kött, ägg osv.
Jag har varit vegetarian, men min matsmältning klarade det inte.

för att korv är gott! =D
var dock vegetarian i åtta år. men eftersom jag alltid sagt att om jag blir sugen på kött så ska jag äta det. efter åtta år blev jag ruskigt sugen på korv så då åt jag en korv =D
#5, precis så sa en kompis till mig med !
efter ett par år med veggomat, så ville hon helt enkelt ha korv. :P
jag äter kött, för att det är gott.

Berätta gärna varför du valt att inte (antar jag) äta kött supermoccine…
Ett liv utan kött skulle aldrig funka för mig…även om jag ibland kan äta grönsaker ett par dagar på raken. Som tur är går sådana infall över ganska fort! =)
Ställer frågan till dig oxå Supermoccine:
Varför äter du kött då??

#7 Jag hoppas verkligen att du inte äter bara grönsaker i flera dagar på raken! Då får du ju inte alls i dig tillräckligt med framför allt protein. Vidareutveckla gärna på vilket sätt det inte skulle funka utan kött.
#7 och 8 Jag startade denna tråd som en spegling till den här, eftersom det efterfrågades. Svaret på era frågor finner ni där :)
#5 Och sen åt du flera? Eller du åt bara en korv?

#9 jag åt fler o äter fortfarande när jag är sugen. jag är ingen 'köttoman' på ngt sätt, men jag äter kött när jag känner för det. det var liksom aldrig ngn principsak för mig, mer att det kändes rätt just då.
Jag äter kött för jag tror att det är den föda vi skall äta och jag mår bra av det. Jag var vegetarian i 10 år och pajade magen med alla fibrer. Idag får jag vara väldigt försiktig med fibrer och bröd äter jag inte alls.
Jag tycker kött är väldigt gott, en grillad köttbit, kyckling i ugnen, fisk (om det nu går som kött?) osv.
Är dock (liksom när jag handlar grönsaker och annat) mån om att försöka köpa det som är ekologiskt samt moraliskt mest rätt, sett från djurhållning osv. Samtidigt som jag vill ha bra kvalitet. Visst - jag har inte full inblick i djurhållningen osv.
Å andra sidan vet jag inte heller vilka grönsaker som slitet ut ryggarna på öststatsfolk som jobbat för slavlöner (de är vanligt förekommande på åkrarna utanför Malmö) eller vilka som är ur human synpunkt bra. Man får helt enkelt lita på ekomärkning osv.
Dock äter jag inte kött varje dag, utan lika gärna vegetariskt och annat.
mvh Martin

Kött har alltid funnits sen jag var barn så det är inget jag valt Jag tycker om all slags kött som finns Har aldrig funderat på att välja bort kött på min talrik
Jag tycker det är gott, det är nog den främsta anledningen till att jag äter det.
Jag försöker tänka på var djuren blivit uppfödda, gärna uppfödda i närheten, fast som fattig student blundar jag ibland för det… Dock köper jag aldrig kött som inte kommer från Sverige (förutom fisk)
Jag har mina moraliska betänkligheter till att äta kött, men det beror på hur djuren behandlas i dagens samhälle än att det är fel att äta kött öht. Och av den anledningen tror jag att det är bättre att fortsätta att äta kött, men vara noga med var det kommer ifrån.
Sen har jag inget emot att äta vegetariskt och skulle gärna göra det mer =)

För att jag älskar kött. Gärna en halvblodig biff =)
Skulle inte fixa att inte äta kött!
*** Kärleken övervinner allt ***

#15 Jag säger som du, ett liv utan kött då kunde jag lika gärna dö.

För mej är det självklart att äta kött. Skulle aldrig kunna bli vegeterian.
Helst älgkött, det är godast =) "mums"

Förresten, då vill jag ställa en motfråga till dom som inte äter kött.
Varför äter ni inte kött?
KallblodsLotten; det finns redan en tråd om det.

Aha, tack då måste jag kika efter den 

Det är ganska intressant vilket svar man får på den frågan "för att det är gott"
Har ni några funderingar kring köttindustrins påverkan på miljön?
Eller hur köttet kan öka risken för hjärt/kärlsjukdomar, cancer?
#21 Ärligt talar nej, jag tänker inte på miljön så jätte mycket när jag handlar kött.
Och hjärt och kärlsjukdommar tror jag inte man får av normal konsumtion av kött. Då skulle ju de som äter LCHF dö ganska fort eftersom det de äter mest av är just kött och fett.
Varför tycker du det svaret är intressant? Kött är det man alltid har ätit, det man växer upp med ( i normala fall). Ser inget konstigt med att man då tycker kött är gott?
Jag ser ingen anledning till att inte äta en allsidig kost, och därmed äter jag både kött, fågel, fisk, mejeriprodukter och grönsaker.
Jag är inte speciellt intresserad av mitt köttätande ur ett miljöperspektiv, och gör hellre andra insatser som påverkar miljön mer - t.ex. väljer jag oftast att gå istället för att ta bilen, tåget istället för flyget, gärna lokalproducerade produkter och så vidare. Hälsomässigt finns det ingen entydig forskning ang. vilken kost som är bäst - forskarna är inte överens.

#21 Nej, jag tänker inte på köttindustrin när jag handlar mitt kött. Ofta försöker jag köpa svenskt kött, helst handlar jag av syrrans svärfar som är köttbonde.
Ang. miljön så tänker jag på den i alla andra sammanhang så jag handlar mitt kött med gott samvete.
Hjärt och kärlsjukdomar tror inte jag heller att man får av normal konsumtion, min kropp behöver järn och proteiner och jag föredrar att ge min kropp detta genom just kött!

#21: Jag är absolut bekymrad över köttindustrins påverkan på miljön!
Kossorna får kraftfoder som produceras med konstgödsel, fraktas jorden runt och ger djuren matsmältningsproblem. Därav metanlarmet om kossor som pruttar… Det gäller även så gott som allt närproducerat svenskt kött. Jag bojkottar nästan allt svenskt kött eftersom det är uselt i de flesta fall.
Kossor ska äta gräs, så enkelt är det. Kossorna mår bättre och köttet får en bättre fettprofil med mer omega 3. Jag köper svenskt gräskött om jag hittar det i butik, eller sydamerikanskt (visst måste det transporteras, men det sker per båt).
Jag är inte beredd att sluta äta kött, men väljer kött som är miljövänligt och förhoppningsvis också ger djuren ett värdigt liv.
Att rent kött/mättat fett orsakar sjukdomar har aldrig någonsin bevisats. De undersökningar som gjorts som tyder på det har klumpat ihop processat kött med rent kött, mättat fett med transfett osv. Inte seriöst och trovärdigt alltså.

Hm tradition hos oss..vi har fött upp kaniner/höns och även haft en halvgris då och då hos grannen så är avn vid slakt och den typen av liv så jag kan rättfärdiga mitt kött ätande. Men jag har svårt för dubbelmoralen idag när människor inte kan vara med och slakta djuret men kan äta köttet..det är så (ursäkta språket) jäkla fel och sneddrivet som det bara går. Vad berättar ni för era barn att mjölk kommer ur maskiner då istället för att säga att det är svettkörtlar i juvret hos kor som producerar det och att de korna får träffa sin kalv i 24h om dom har tur sen aldrig mer?
Men ska man äta kött så ska man klara av slakten det är det enda jag kan säga…Dubbelmoralen i världen är det som förstör miljön och gör att vi blundar för allt…
#26 Jag ser inte det som dubbelmoral.
Det har alltid funnits de som jagat, de som slaktar och de som lagar maten. Alla äter.
Och vad är det för dum kommentar angånde mjölk? Är det kanske det du berättar för dina barn? För jag hoppas inte du antar att det är vad andra människor lär sina barn. Då snackar vi kraftiga förutfattade meningar!!

Jag är själv biologi lärare och avbytare på både ekologiska gårdar och ej ekologiska gårdar så det om mjölk är helt sant..Mjölk Produceras av omgjorda svett körtlar, och kalven flyttas efter 24 h eller efter 48h beroende på gård,för att aldrig mer träffa sin mor.
Så vad är det utav det som skulle vara förutfattade meningar?
"Vad berättar ni för era barn att mjölk kommer ur maskiner då istället för att säga att det är svettkörtlar i juvret hos kor som producerar det och att de korna får träffa sin kalv i 24h om dom har tur sen aldrig mer?"
Ge mig en anledning till varför det skulle vara det där vi berättar för våra barn? Ge mig en enda anledning och säg mig hur det där inte är en förutfattad mening?
Hur mjölken produceras har jag inte sagt ngt om. Så det behöver du inte dra igen.

Och Exemplet med mjölk är för att visa hur fel det blir om man inte klarar av att inse att något dör och blöder för att du ska kunna äta det… Det var meningen att det ska visa hur illa det kan sluta om man inte kan acceptera det naturliga. Slakt är en naturlig sak som många förbiser och jag tycker det är fel. Djuret dör, en kalv som en bonde skött om matat och säkerligen fäst sig vid växer upp och dör. Precis som kycklingar,hästar,kaniner mm och det finns många som blundar för att även djur som kor och grisar har faktiskt haft ett emotionellt värde för bonden men att han kan inse att de lever endast för en sak…att ätas av andra när den har vuxit upp.

Så det var menat som en extrem som jag hoppas att du förstår. Inte som ett faktum…:D
Man får lära sig tidigt i skolan att djur slaktas och blir till mat på våra tallrikar. Iaf alla jag känner.
Och ser inte vad det spelar för roll vad djuren har för värde för bonden? Han föder upp dem för slakt, och har gjort valet själv.

Och iomed att du äter det så har du gjort valet i andra hand att ett djur var tvungen att dö för dig. Det är inget fel med det nej men det ramlar bort någonting på vägen när allt du ser av djuret är den fina lilla fläskfilen i butiken och inte grisen på gården. Behövs det då sägas att jag är för närproducerat kött i alla former…
#33 Jag har semestrat på bondgårdar, sett slakt, märkning och kastrering av just grisar.
Dessutom gjorde vi även studiebesök på gårdar med skolan där man fick se djuren som sedan skulle slaktas.
Men även om man inte sett djuren ser jag inget fel i att äta kött och ser det definitivt inte som någon dubbelmoral.
Ska man alltså behöva åka till en bondgård och glo på grisen man ska äta? för att de ska ses som moraliskt?^^ Pfffff… säger jag åt det!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#35 Haha :)

Nej missuppfatta mig rätt,man ska klara av att vara med vid slakten av ett djur. Är det bara jag som kommer ihåg dokusåpan från fyran när det står tre personer och säger nej usch jag inte vara med vis slakten..men sen glatt sitter och äter på grisen i efterhand. Så ska man äta kött ska man kunna slakta ett djur. Går det att missuppfatta rätt nu?
#37 Nu är det ju som så att de flesta aldrig får veta om de hade klarat av det eller inte, slakten. Tror fler än du tror klarar av det.
Och jag kan fortfarande inte se det som dubbelmoral, även om man inte klarar av att slakta.
Somliga slaktar, andra lagar maten och alla äter den.

Ja och sverige producerar och säljer vapen men är aldrig i krig…då dödar vi ju inte några oskyldiga eller hur? fint dubbelmoralens hemland..
Din åsikt ja :)
Ser inte att det är en bra jämförelse.
Vad har vapen med slakt av djur att göra? Tycker du gör en himla stor grej av en väldigt liten sak. Slakt är normalt för att vi ska överleva, varenda människa vet nog om att vi slaktar djuret innan. För det ska man väl inte tvunget behöva slakta djuret själv för att äta det. Vi lever inte i stenåldern längre utan kan köpa de i affär. Vilket underlättar en hel del! De finns ingen dubbelmoral i att man inte vill se på när någon skär upp buken på ett djur? och sen äta den.. Förstår inte alls hur du tänker.
Men jag som hade en far som var slaktare och var inne där dem hängde upp grisarna i krokar.. är jag kvalificerad för att käka kött dårå? Tycker de känns riktigt absurt att kalla folk omoraliska bara för att dem tycker om kött men inte vill se på när de dödas! jag tycker mer de är naturligt.
Jag äter kött för att det är gott och nyttigt! Massor av viktiga fetter och proteiner, och dessutom fullt av vitaminer och mineraler! Det är våran naturliga mat som vi ätit i miljontals år helt enkelt, och den kroppen är bäst anpassad att leva på. Kan det bli bättre?
Jag kan respektera dom som är vegetarianer/veganer om dom är det för att dom tycker det är synd om djuren eller någon sådan anledning, men jag har ingen respekt för dom som säger sig äta vegetariskt av hälsoskäl, då jag är övertygad om att det är en dålig föda för arten människa.
Det är min åsikt i frågan, alla har så klart rätt till sin egen åsikt, jag ser inte ner på dom som tycker annorlunda, så länge dom inte försöker tvinga på andra sina ideer.

#41: slakt behövs inte alls för att vi ska överleva, det går utmärkt att leva utan slakt. om man vill alltså… jag förstår hur marinelady menar, eftersom jag som vegan stöter på många köttätare som själva säger sig ha dubbelmoral. att de äter kött av lathet och gammal vana fast aldrig skulle kunna se ett djur dö. såna som köper köttet och äter det och aldrig tänker på nåt innan plastförpackningen i butiken. det kallar jag iofs inte dubbelmoral, bara kortsiktigt tänkande. och jag menar alltså inte att man ska få nåt slags godkännande till att äta kött, bara att folk ibland inte tänker speciellt långt. sen är det ju självklart upp till var och en vad man gör, som alltid när det handlar om moral och värderingar.
#42: är det inte svårt att låta bli att se ner på nån man inte respekterar? om du känt skillnaden i min kropp mellan att äta kött och att inte göra det kanske du tänkt annorlunda. om det nu är upp till var och en att ha en åsikt är det ju lite känsligt av dig att inte respektera folk som låter bli kött för att de själva mår bättre av det. lita på vad folk säger om sin egen kropp istället. bara för att jag får ont i magen av nåt betyder inte det att du får det, eller hur? jag skulle aldrig säga att alla mår bättre av att låta bli kött, men jag gör helt klart det.

#41 Hihi du gör en så himla storgrej av att jag gör en så himla så stor grej av det,lite kul :D .Att hämta sin mat i en liten plastförpackning på ICA känns hemskt onaturligt för mig och vi kanske skulle få mindre köttätare och mer veganer (samt spara på miljön) om fler tänkte som jag…alltså skulle jag inte själv kunna slakta ett djur så ska jag inte äta kött…men det är min åsikt och jag hoppas folk kan respektera det.
#44 Då undrar jag hu det kan kännas onaturligt? Har inte du som alla andra växt upp med just kött i förpackningar på ICA eller andra affärer?
Och på vilket sätt är det bätte för miljön att vara vegan? Förklara gärna.

Jag är uppvuxen med hemma slakt för det mesta och inte att köpa kött av affären varje dag.
Men om jag ska beskriva miljö aspekten kort så har det med förbrukad energimängd samt metan gas att göra. Kor äter en producent (en växt) som den då processar och använder för tillväxt. Men det krävs fler producenter per kilo kött och mer energi än vad vi skulle få ut av att ha ätit producenten själv. Det gäller allt kött vi äter. Att äta "ursprungs" källan till energin gör ju att mindre energi förbrukas och det finns mer över för andra. Så det är lite ur svält synpunkt också,mer över för andra. Men det krävs även bränsle (fossila) att processa våra kött producenters mat (köra in hö samt ta fram kraftfoder ta hand om dyngan mm) samt för att transportera dem till och från slakt samt hem till kylen. Man kan klippa ett par steg och spara bränsle genom att äta växten i sig istället. Kor är även en av de största producenterna av metangas en växthusgas som även kommer från havsbotten,risodlingar samt smältande tundra områden. Har fler men orkar inte skriva dem just nu.
Även om det är bättre för miljön att äta enbart saker ur växtriket, så kommer jag aldrig välja bort kött. OM det inte visar sig ha negativ inverkan på min kropp.
Men kanke kunde folk välja att äta mindre kött. Att hålla sig till ett par gånger i veckan ist för var dag som många gör nu.

Precis jag säger samma sak jag kan inte(vill inte) välja bort kött men jag kan åtminstonde tänka på att köpa närproducerat kött så ofta det går…
Vad gäller miljöfrågan så verkar det finnas mest två klagomål i samhället. Den ena är att djuren ger mindre mat än vad det hade blivit om man hade ätit maten direkt, den andra är metangas som nötkreatur släpper ifrån sig.
Lösning för båda är samma, och rätt enkel. Om nötdjuren äter sin naturliga mat (dvs. gräs) istället för kraftfoder och annat odlat foder så producerar dom mycket mindre gas, knappt värd att mäta. Det finns en del bondgårdar som har börjat göra så igen (t.ex. dom som är ansluta till http://www.graskott.se) men eftersom det det odlade fodret är billigare så är inte särskilt många bönder villiga att gå den vägen.
Samtidigt så finns det en massa områden överallt där det växer gräs men som man inte kan odla. Steniga områden, områden med en del träd, områden där traktorer och liknande inte kan ta sig fram, områden med för brant lutning, områden där marken är dålig, osv. Om vi hade låtit djuren gå där och beta så hade vi kunnat mångdubbla köttproduktionen utan att ta upp någon mer odlingsbar mark överhuvudtaget.
Om bara politikerna ville lyssna… *suck*
En tredje fråga är transporten av köttet, och självklart ska man köpa närproducerat när man kan.
#43, jag menade inte att jag inte respekterar dom som personer, jag menar att jag inte respekterar deras val. Jag formulerade mig lite fel där.
#43 Du behöver inte överanalysera det jag skrivit. Naturligtvis vet jag också att slakt inte behövs för att överleva på det sättet. De jag skriver är att de är naturligt.
Människor vet om att djuren slaktas innan, varför ska man behöva slakta de själv för att de ska ses som moraliskt. Jag ser de inte som lathet att köpa en förpackning i affärer- som sagt vet jag fortfarande hur de går till- utan de är väl mera utvecklingen som fått köttet dit. Vi slipper jaga våra födoämnen- framtiden;)
#44 Va, gör jag en stor grej av din stora grej.. eller what?^^ Jag respekterar din åsikt, men vad du skrev i början kändes bara som du var tvungen att få alla andra och känna så med. Att packa på folk att dem tvunget ska slakta sina djur själv är ju inte precis att föredra. Tror inte de blir bättre djurhållning av de. Och att kalla folk omoraliska för att vi äter kött är för mig fel. Varför ska man proppsa på folk att sluta äta kött? vi är ju trots allt köttätare från början.
Jag propsar inte på veganer/vegitarianer att äta kött.
Så, alla äter de dem känner är bäst för dem och passar dem bäst helt enkelt. Ingen ska behöva snitta upp buken på ett djur bara för att vara accepterade.

#50: jag tycker inte heller det är lathet att handla kött i affären, jag odlar ju inte mina egna grönsaker heller.. ;) jag menade bara att jag vet köttätare som själva säger att de anser sig ha dubbelmoral, just med tanke på det där att de inte riktigt vill tänka att det är ett dött djur de äter. det är väl snarare det som är problemet, jag tycker inte heller att man måste va med om slakten eller kunna slakta själv i den faktiska bemärkelsen, men nåstans måste man ju inse och kunna hantera det faktum att det är en död varelse man äter! så, min kommentar var bara angående dubbelmoralen… och inte att alla som äter kött har dubbelmoral, absolut inte. men att det finns vissa som har det!
#49: så alla får ha egna åsiker men du respekterar inte folks val? fint hörredu…
Jag vill påminna om att respektera andras åsikter, och hålla en trevlig ton i debatten.

NOTE dagens kor kan inte äta annan mat än vad de äter idag,du kan inte minska ner kornas metangasutsläpp utan du får slakta antalet kor för att minska det…. Sen vill jag se forskningsstödda teorier om att det är just kraftfodret som ökar halten metangas…innan jag tror på det.
#51 Ja men då är vi på samma nivå;) De kan jag hålla med om, ifall folk inte ens vill tänka tanken att dem ätet ett dött djur så kan jag tänka mig att de är ett väldigt konstigt tankesätt. Men alla vet som sagt att de HAR slaktats och VISSA;) vet och tänker på de även när dem handlar osv.
#De finns ju säkert dem med dubbelmoral som äter kött. Men arr dra alla över en och samma kam för att man öht äter kött är bara fel! Även att behöva slakta själv. :) Enligt mig.

Helt allvarligt äter jag kött för att det är iprincip det godaste som finns. Dessutom är alla "köttsubstitut" så äckliga, såsom fisk, quorn och soyaprodukter.
#55 Fast jag skulle säga att fisk är kött… det är ju iaf muskelvävnad från ett djur…

Ok stryk det då=P
Vissa vegeterianer fuskar iaf och äter fisk. Fortfarande är quorn och soyaprodukter äckligt=)

http://tv4nyheterna.se/1.343721/2008/03/14/griskultingar_plagas_for_smakens_skull
Kanske en tankeställare för de som vill köpa billigt griskött..
bnoffan; jag såg det på nyheterna. Stackars små kultingar :/ Så onödigt att folk inte använder bedövning.

Nu blir jag lite förvånad,för de som jobbat med grisskötsel mm vet att det är precis så här man gör… så det har ju varit allmän kännedom inom alla lantbrukskretsar..Varför bli folk inte chockade förräns nu? Det är ju det jag försöker säga folk vet alldeles för lite om vad dom äter och hur djuret blivit behandlat…Varför är det så? Orkar man inte bry sig eller vad är anledningen?
Jag visste detta innan, eftersom jag varit med då de kastrerat ;) Men jag tycker ändå synd om dem.

#60 Jag visste också detta sedan tidigare men la upp den eftersom det är "aktuellt" just nu.

Känsligt tema detta. Har själv en del problem med att äta kött men fått vant mig lite så äter det några gånger i veckan men inte gris. Anledning till att jag gör det är för att bli mätt längre. Jag vet att det finns proteiner i bönor osv men jag var hungrig jämt kändes det som trots god och bra vegan mat och det är ingen bra kombination, hunger och träning.

Håller med om att det verkar vara ett känslogt ämne, lite konstigt tycker jag.
Jag äter allt mindre kött, det finns två anledningar till det och den ena är att min mage smälter kött ganska dåligt, den har blivit mycket bättre sedan jag äter mest vegetriska proteiner. den andra aneldningen är djurhållningen, jag har lite svårt att säga att det egna valet inte skulle påverka oss alla. Precis som jag tar avstånd från andra missföhållanden gör jag det när det gäller djuren och det borde inte uppröra någon egentligen. Däremot äter jag ibland viltkött med stor behållning :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Jag äter kött för att det är gott och det är bra för kroppen.
och nämn inte protein-tabletter eller linser eller sån skit för det går inte att jämföra med grillspett eller en god kycklingfilé.

#65 Instämmer :-)
#65 instämmer helt och hållet 
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Jag äter kött för att jag är uppväxt med det och för att jag tycker att det är gott
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

jag svarar som dom flesta..för att det är såå gott! min svärfar driver ett lantbruk med 1350 slaktsvin som även min man arbetar vid,så skulle jag få för mig att bli vegetarian så blir det nog skillsmässa,haha.

Man kan ju respektera andras val och inte benämna det som skit… var och en gör ju sina egna val.

vad syftar du på hoppfull??

Någon som skrev ovan om att ersätta kött med skit… var och en blir ju lycklig på det den själv mår bra av. Lite dumt att skriva skit om sådant som andra kanske behöver för att må bra bara… inget mer…
Påminner om att hålla en trevlig ton här i tråden. :)

Det var det jag gjorde med :)

Ber om ursäkt för att jag benämnde det som skit.
För mig är det skit men förstår såklart att det kan vara guld för någonannan.

För att det är så gott, men också för att jag får sånna abstinensbesvär när jag låter bli, psykiska och fysiska…
#77 Nu måste jag fråga, fysiska skriver du. Vad i köttet är det som ger dig det? ;)

#78 Ingen aning, det är väl egentligen mer de psykiska som är abstinens, alltså att jag konstant tänker på kött… De fysiska är mer att jag mår bäst när jag äter kött, känner mig som i obalans utan… tröttare, lite hängig… Men om det är köttbrist, eller det jag äter istället, eller vad det är, det vet jag inte. Och för mig enskilt spelar det ju inte jättestor roll ; ) Kanske lite fel ordval för de fysiska besvären.

I eat because it's taste, horse meat is one of the tastest.